روز عقد جزو یکی از روزهای مهم‌های هر فرد در زندگی به خصوص خانم‌ها به شمار می‌رود. معمولا در این روز افراد دوست دارند تمامی لحظات خود را توسط دوربین ثبت کنند تا در ذهن آن‌ها ماندگار شود.

از این رو داشتن یک عکاس خوب و دانستن ژست‌های عکاسی عقد مختلف می‌تواند عکس‌های بسیار زیبایی از زوجین در این روز مهم ثبت کند.

ژست‌های عکاسی عقد عروس داماد

مراسم عقد می‌تواند در محضر یا در منزل صورت بگیرد. در هر دو صورت نباید از گرفتن عکس‌های جذاب غافل شد. با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب ژست‌ها و فیگورهای جذابی که افراد می‌توانند برای عکاسی روز عقد از آن استفاده کنند را به شما معرفی کنیم.

از شما نیز دعوت میکنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. لازم به ذکر است که این نوع ژست‌ها در عین سادگی بسیار زیبا هستند و نیاز به دکور و دیزاین‌های گران قیمت ندارند.

عکاسی روز عقد

با توجه به اهمیت بسیار زیادی که عکاسی روز عقد برای افراد دارد، بسیاری از عکاسان به طور خاص و حرفه‌ای تنها از مراسمات عقد عکاسی می‌کنند.

برای داشتن عکس‌های زیبا، خاص و به یاد ماندنی در روز عقد، وجود یک عکاس به علاوه دوربین حرفه‌ای جزو واجبات محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که فیلم برداری با دوربین‌های گوشی به هیچ عنوان کیفیت دوربین‌های حرفه‌ای را ندارند. پس این موضوع را جدی بگیرید.

موضوع مهم بعدی توجه به وقت و زمان شماست. مسلما افراد نمی‌توانند کل روز خود را صرف عکاسی کنند. معمولا عکاسان ژست‌های مختلفی را به افراد پیشنهاد می‌دهند. در این بین ممکن است برخی از این ژست‌ها مورد پسند و علاقه‌ی عروس و داماد نباشد.

برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود که عروس و داماد قبل از مراسم عقد ژست‌های مخصوص روز عقد را ببینند و از آن‌ها برای گرفتن عکس‌های زیبا ایده برداری کنند.

در این بین نکات و جزئیات بسیار ریزی وجود دارد که باعث زیباتر شدن عکس‌ها خواهد شد. در ادامه این جزئیات مهم را برای شما بازگو خواهیم کرد.

جزئیات مهم عکاسی در روز عقد

جزئیات مهم عکاسی در روز عقد

همانطور که گفتیم معمولا بیشتر عکاسان برای گرفتن عکس‌های زیبا، ژست‌هایی را به افراد پیشنهاد می‌دهند. اما گاهی اوقات پیش می‌اید که عروس و داماد دوست دارند از جزئیات مهمی در مراسمات خود عکس برداری کنند. در این صورت بهتر است برای انجام این کارها با عکاس هماهنگی‌های لازم انجام شود.

در صورتی که عروس، وجود آینه و شمعدان، قرآن، شاخه نبات و دیگر دیزاین‌هایی که می‌تواند باعث افزایش جذابیت عکس‌ها شود. وجود دسته گل بسیار مهم است، پس از حساسیت انتخاب دسته گل غافل نشوید.

در نظر داشته باشید که توجه به رنگ‌ها نیز بسیار مهم است و انتخاب درست رنگ می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث زیبایی و ماندگاری عکس‌ها شود. عکس‌های سفره عقد می‌تواند به صورت نشسته و یا سرپا باشد. گاهی اوقات نیز می‌توان از آینه برای انعکاس تصویر و عکس‌های هنری استفاده کرد.

از دیگر موارد مهمی که در روز عقد باید از آن‌ها عکاسی و ثبت کرد، عبارتند از: حلقه عروس و داماد، عکاسی از عروس و داماد به هنگام خواندن خطبه عقد، عکاسی از عروس و داماد و فامیل‌های نزدیک به هنگام ساییدن قند روی سر زوجین، عکاسی به هنگام امضا سند ازدواج، عکاسی از حلقه‌ها و سند ازدواج با هم، عکاسی از دسته گل عروس، عکاسی از سفره‌ عقد، عکاسی از هدایا و در آخر عکاسی عروس و داماد به همراه دوستان و خانواده‌ها.

بسیاری از افراد ممکن است دوست داشته باشند عکس‌هایی بدون دیده شدن چهره نیز داشته باشند. برای این عکس‌ها می‌توان از تور عروس، دسته گل و حلقه‌ها استفاده کرد.

در نظر داشته باشید که می‌توانید با ژست‌های طبیعی و داشتن چهره های خندان عکس‌های بسیاری زیبایی از این روز برای خود به یادگار بگذارید.

معرفی چند نکته مهم برای عکس‌های محضری

در ادامه نکات مهم عکاسی محضری را بازگو خواهیم کرد.

  • توجه به چهره عروس و داماد

توجه به چهره عروس و داماد

بسیار مهم است که حالت چهره عروس و داماد در عکس‌ها چگونه باشد. برای زیباتر شدن عکس‌ها پیشنهاد می‌کنیم لبخندهای ملیح دندان نما را امتحان کنید. لبخند با لبان چسبیده نیز زیبا است اما ممکن است کمی چهره افراد مسن‌ تر به نظر بیاید.

به طور کلی بهتر است به هنگام عکاسی استرس نداشته باشید زیرا این استرس و نگرانی در چهره شما نیز نمایان خواهد شد. البته وجود کمی استرس مطمئنا طبیعی خواهد بود، افراد می‌توانند با نفس‌های عمیق کمی از این استرس کم کنند.

در گرفتن ژست‌های خود با اعتماد به نفس ظاهر شوید و سعی کنید بدن خود را صاف نگه دارید. با کمی لبخند بدون شک عکس‌های شما بی‌نظیر خواهد شد.

  • ژست‌های مختلفی را برای عکاسی امتحان کنید.

ژست‌های مختلفی را برای عکاسی امتحان کنید.

وجود عکس‌ با ژست‌های مختلف می‌تواند آلبوم عقد شما را بسیار جذاب کند. در نظر داشته باشید که وجود خنده و خوشحالی از ته دل در عکس‌ها می‌تواند انرژی خوبی را به شما منتقل کند.

برای ایجاد تنوع در آلبوم عکاسی روز عقد، افراد می‌توانند علاوه بر عکاسی در محضر در طبیعت نیز عکاسی کنند. بدون شک طبیعت زیبایی عکس‌ها را چندین برابر خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات از عکاسی در فضای باز کلیک کنید.

  •  هماهنگی‌های لازم را برای ژست عکاسی با همسر خود در میان بگذارید.

هنگامی که همسر شما درباره ژست‌ها عکاسی اطلاعات کافی را داشته باشد، بدون شک می‌توان عکس‌های زیباتری توسط عکاس ثبت کرد.

  • اتفاق‌های احتمالی خارج از برنامه را پیش بینی کنید و برای آن‌ها نیز برنامه ریزی کنید.

همه افراد توقع دارند در مراسم‌هایی که برگزار می‌کنند، همه چیز عالی و بدون نقص پیش بروند. اما گاهی اوقات ممکن است برخی از موارد افراد را به دردسر بیندازد.

در صورتی که خود را از قبل برای مواجه شدن با این چالش آماده کرده باشید، بدون شک استرس و نگرانی کمتری را تجربه خواهید کرد.

در نظر داشته باشید که توجه به اعتقادات و فرهنگ‌ خانواده‌ها برای برگزاری مراسم عقد بسیار مهم است و باید تناسب بین این دو مورد وجود داشته باشد.

  • از اهمیت انتخاب سالن برای آرایش چهره و مو غافل نشوید.

از اهمیت انتخاب سالن برای آرایش چهره و مو غافل نشوید.

قبل از انتخاب سالن بهتر است ابتدا نمونه کارها را بررسی کنید و مهارت آرایشگر خود را بسنجید. اگر مراسم شما در محضر برگزار می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم میکاپ‌های ساده را انتخاب کنید. نکته مهم بعدی این است که آرایش افراد می‌بایست با لباس آن‌ها هماهنگی داشته باشد.

  •  انتخاب درست لباس عقد

 انتخاب درست لباس عقد

بدون شک می‌توان گفت که انتخاب لباس یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که خانم‌ها برای روز عقد خود با آن مواجه هستند. برای آن که بتوان بهترین و مناسب‌ترین لباس را انتخاب کرد باید به چند نکته مهم توجه کرد. این نکات عبارتند از:

  • خانم‌ها باید در لباس احساس راحتی کنند.
  • سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که با روحیات شما سازگاری بیشتری دارد.
  • در نظر داشته باشید که انتخاب لباس‌های ساده علاوه بر زیبایی هیچ زمانی از مد خارج نمی‌شوند.
  • سعی کنید در انتخاب لباس روز عقد به جای ست بودن، مکمل بودن رنگ‌ها را اولویت قرار دهید.

 

در این مطلب سعی کریم شما را با انواع مختلف ژست‌های عکاسی روز عقد و نکات و جزئیات مهم مربوط به آن آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان متشکریم.

جهت گرفتن عکس در بهترین آتلیه عکاسی همراه ما باشید.

 

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *