در مورد تخته شاسی عکاسی خود را از ما تهیه نمایید. بیشتر بدانید

تخته شاسی در واقع یک تخته چوب به ابعاد مورد نظر شماست، که عکس را با چسب های مخصوص و شیوه های خاصی بر آن می چسبانند. آن ها عکاسی معمولا از جنس ام دی اف هستند و در انواع مختلفی، مثل ضد اثر انگشت، ضد خش و غیره تولید می شوند. تخته‌شاسی های عکاسی، با وجود اینکه مدت طولانی نیست که به بازار آمده اند، سریعا بین مردم محبوب شدند و به خانه همه راه یافتند.
تعرفه قیمت

در گذشته، برای نگهداری از عکس هایمان، یا نصب آنها به دیوار و یا استفاده از آنها برای تزئین محیط، نیاز به قاب عکس داشتیم، و یک شیشه که جلوی عکس بگذاریم. اما امروزه، روش مدرنی برای نگهداری عکس ها جایگزین قاب عکس های قدیمی و سنتی شده، که بسیار هم مورد تایید عموم مردم قرار گرفته است. این روش، بین غالب مردم بسیار محبوب است، و کمتر کسی را می توان یافت که از این روش استفاده نکند و از آن رضایت نداشته باشد. امروز در خانه هر کسی می توان این وسیله را پیدا کرد. چیزی که درباره آن صحبت می کنیم، چیزی نیست جز تخته شاسی های عکاسی، که مدت طولانی نیست به بازار وارد شده اند. در ادامه با ما همراه باشید، تا بیشتر درباره تخته‌شاسی های عکاسی، بدانید.

با لنزو بهترین آتلیه عکاسی در تهران همراه باشید.

شاسی عکس

ابتدا برای تان اطلاعاتی راجع به شاسی عکس در اختیارتان قرار می دهیم و سپس اطلاعاتی دیگر راجع به تخته شاسی عکاسی توضیحاتی را ارائه می دهیم.

انتخاب بهترین شاسی عکس

شاسی های عکس یکی از جدیدترین ابزارهای نگهداری عکس های خاطره انگیز محسوب می شوند. ورقه هایی که ضخیم هستند و از فیبر، ام دی اف و همینطور تخته سه لایه ساخته می شوند. این شاسی ها تقریبا برای نگهداری هر نوع عکسی مناسب و ایده آل به نظر می رسند، حتی تصاویری که انعکاس دهنده طبیعت، دریا یا جنگل هستند!

شاسی عکس در سال های اخیر به یکی از مهم ترین اجزا دکوراسیون داخلی بسیاری از منازل، شرکت ها و حتی ادارات رسمی تبدیل شده است. زیبایی و جذابیت شاسی ها با توجه به ضخامت، ابعاد، جنس شاسی و همینطور طرح آن ها بیشتر و بیشتر می شود.

شاسی عکس استاندارد و غیر استاندارد

غیر استاندارد البته به معنی بی کیفیت نیست! شاسی استاندارد و غیر استاندارد دو نوع شاسی های عکاسی هستند که استفاده از آن ها برای طراحی دکوراسیون در حال حاضر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. چوب از محبوب ترین ابزارهای انسان ها در طول تاریخ محسوب می شده و همچنان نیز محبوبیت فوق العاده ای بین انسان ها دارد.

هنوز هم انتخاب قاب عکس برای بسیاری از انسان ها منطقی تر از انتخاب شاسی های عکاسی است، اما تفاوت های زیادی بین این دو ابزار برای محافظت و نمایش عکس های خانوادگی یا تک نفره وجود دارد.

هر چند انتخاب این ابزارهای کاربردی و ساده با توجه به معیارهای مختلفی انجام می گیرد، اما قطعا “زیبایی” مهمترین معیاری است که انسان ها برای نمایش عکس به دنبال آن هستند. تاثیر شاسی عکس در یک محیط کوچک یا نسبتا بزرگ به سادگی قابل لمس است، شاسی ها نقش مهمی در تغییر فضا و زیبایی دکوراسیون دارند.

مزیت انتخاب تخته شاسی نسبت به قاب عکس

تخته شاسی یا شاسی عکس در مقایسه با قاب عکس مزیت های فوق العاده و درعین حال باورنکردنی دارد. شاسی ها هیچ طرح یا شکل خاصی ندارند، بنابراین به شما اجازه می دهند تا ایده آل ترین طرح و حتی شکل مورد نظر خود را برای ثبت عکس های جذاب انتخاب کنید. 

اینکه بدون نیاز به جدا کردن عکس ها و یا استفاده از پارچه های مخصوص برای جلوگیری از آسیب دیدن عکس، بتوانید شاسی ها را از گرد و خاک پاک کنید هم در نوع خود یک مزیت فوق العاده مهم به شمار می رود.

اگر دوست داشته باشید که قاب عکس ضخیمی را روی دیوار اتاقتان میخکوب کنید، شاسی ها این امکان را به شما می دهند. هیچ محدودیتی برای انتخاب ضخامت شاسی های عکس وجود ندارد.

تخته شاسی عکاسی چیست؟

تخته شاسی در واقع یک تخته چوب به ابعاد مورد نظر شماست، که عکس را با چسب های مخصوص و شیوه های خاصی بر آن می چسبانند. آن ها عکاسی معمولا از جنس ام دی اف هستند و در انواع مختلفی، مثل ضد اثر انگشت، ضد خش و غیره تولید می شوند. تخته‌شاسی های عکاسی،با

وجود اینکه مدت طولانی نیست که به بازار آمده اند، سریعا بین مردم محبوب شدند و به خانه همه راه یافتند. دلیل این اتفاق، مزیت های زیاد تخته‌شاسی های عکاسی می باشد، که در پایین به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

مزایای تخته شاسی عکاسی

مزایای تخته شاسی عکاسی

  1. شما می توانید به هر ابعادی که دوست دارید و دلخواهتان می باشد، کار خود را سفارش دهید.
  2. بعلاوه، می توانید شکل های متفاوتی را انتخاب کنید و تخته شاسی را به آن شکل سفارش دهید.
  3. قابلیت انتخاب تم ها و رنگ های پس زمینه مختلف نیز یکی دیگر از مزیت های آن عکاسی می باشد.
  4. زیبایی تخته نیز یکی دیگر از مزیت های فوق العاده مهم آن است. ظاهر شیک و دلنشین تخته شاسی عکاسی، کمتر کسی را جذب خود نمی کند. حس خاصی که تخته‌شاسی به تصویر می بخشد، بسیار دلنشین و دوست داشتنی می باشد.
  5. یکی از مزیت های بزرگ این تخته‌شاسی ها، این است که تمیز کردن آن ها بسیار بسیار ساده است. مثل قاب عکس های قدیمی، گوشه و کنار آن ها خاک نمیگیرد، و تصویر مات نمی شود. خیلی راحت با کشیدتن دستمال به آرامی بر سطح تخته‌شاسی، می توانید آن را تمیز کنید و به شکل روز اول دربیاورید.
  6. ماندگاری طولانی مدت از دیگر مزایای تخته شاسی های عکاسی می باشد. تخته‌شاسی ها می توانند در صورت عدم ضربه خوردن تا مدت بسیار طولانی ماندگار باشند و حتی در بخش کناری بدنه آنها از نوار های پی وی سی استفاده شده است، که همین امر نیز ماندگاری و عمر تخته‌شاسی را افزایش می دهد.
  7. شما می توانید در ابعاد مختلف عکستان را بر روی تخته‌شاسی چاپ کنید. مسلما هرچقدر کیفیت تصویر شما بیشتر باشد، می توانید ابعاد بزرگتری را سفارش دهید. نکته دیگری که خوب است بدانید، این است که هنگام سفارش دادن تخته شاسی عکاسی، می توانید ضخامت های متفاوتی را انتخاب کنید، که البته این موضوع تاثیر و ارتباطه به کیفیت عکستان ندارد.
  8. یکی دیگر از قابلیت های بسیار جذابی که تخته‌شاسی های عکاسی در اختیار ما قرار داده اند، قابلیت پازل شکل درآوردن تصویر می باشد. این بدان معنی است که می تواند عکس را روی تخته‌شاسی چاپ نمود، و به شکل پازل برش زد. این قابلیت برای بسیاری از افراد فوق العاده جذاب است و بین افراد بسیار محبوب می باشد.

انواع تخته شاسی عکاسی

انواع تخته شاسی

تخته شاسی ها در انواع بسیار متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شوند. همین موضوع باعث شده قیمت تخته شاسی ها، از ارزان شروع شود و تا قیمت های بالا نیز ادامه پیدا کند. فرضا، هنگام مواجهه با تخته‌شاسی های معمولی، باید مراقب باشید که خیلی دستتان را روی تصویر نکشید. چراکه ممکن است باعث آسیب دیدگی تصویر گردد، برای مثال، خش بیفتد یا جای اثر انگشتتان بر روی عکس ثبت شود. اما نوع دیگری از تخته‌شاسی ها را داریم، که در برابر این امر مقاوم هستند، ضد خش هستند و به راحتی خراب نمی شوند، ضد اثر انگشت هستند و قابلیت های قابل توجه بسیار زیاد دیگری دارند.

چاپ عکس روی تخته‌شاسی عکاسی، به سه شکل مات، سیلور، و یا متال صورت می گیرد. چسب های متفاوتی برای چسباندن عکس به تخته مورد استفاده قرار می گیرند، که همین امر نیز باعث ایجاد تفاوت بین انواع تخته‌شاسی ها می شود.

انواع چاپ عکس

  •  چاپ شاسی عکس روی کاغذ لاستر (مات یا براق)

از معمول ترین و پرمصرف ترین سری های چاپ عکس روی شاسی ، چاپ روی کاغذ لاستر می باشد. کاغذ لاستر به علت قیمت مناسب نسبت به سایر کاغذها طرفداران زیادی دارد و علاوه بر این موارد این کاغذ رفلکس نور ندارد و در دو نوع مات یا براق قابل استفاده است.

این نوع کاغذ بدون بافت و کاملا یکدست است. همچنین چاپ روی شاسی تمام MDF بر روی بیش از ۲۰ سایز متنوع در لابراتوار تخصصی چاپ عکس چاپ انجام می شود. چاپ روی همه سایز های شاسی هم به صورت افقی و هم عمودی انجام می شود.

  • چاپ شاسی روی کاغذ سیلک

چاپ شاسی عکس روی کاغذ سیلک یا ابریشمی همراه با چاپ و نصب روی شاسی از دیگر محصولات چاپ دیجیتالی مجموعه تخصصی لنزو می باشد.

کاغذ سیلک جز حرفه ای ترین کاغذ های عکاسی است که دارای ویژگی های خاص و بارز از جمله کنتراست بالا و ضد اثر انگشت بودن این کاغذ است.

این کاغذ دارای کنتراست بالاست و در مقایسه با کاغذ لاستر یا مات ضخامت و مقاومت بیشتری دارد .این کاغذ برای چاپ روی شاسی خصوصا در ابعاد بزرگ کاغذ سیلک و همچنین متالیک بیشتر توصیه میشود.

  • چاپ شاسی عکس روی کاغذ متالیک

چاپ شاسی عکس روی کاغذ متالیک از بهترین و با کیفیت ترین چاپ های عکس در ایران است که دارای بالاترین تراکم نقره می باشد.

این کاغذ به علت داشتن درصد  نقره بالا  نقره دارای درخشندگی و شفافیت بسیار بالا می باشد.

این کاغذ علاوه بر وضوح بالا به دلیل براق بودن بدون بافت است و در مقایسه با سایر کاغذ های شاسی دارا مقاومتی بالا اما گران قیمت است.

از کاغذ متالیک عمدتا برای عکس های در سایز بزرگ ، اسپرت ، عکس های طبیعت و تصاویر تک شی استفاده می شود.

  • چاپ شاسی عکس مکعبی رومیزی

چاپ شاسی عکس با شاسی مکعبی رومیزی یکی از هیجان انگیزترین هدیه هایی است که می تواند یادآور لحظات زیبای شما باشد.

این محصول به عنوان هدیه ای ماندگار روی میز کارتان یا در منزل به عنوان دکور قرار میگیرد.

اگر به دنبال این هستید تصویر فرزندتان در سنین مختلف و مراسم ها در یک پکیج شکیل قرار بگیرد یا خاطرات و عکس های دورهمی خانوادگی با اقوام را به ثبت برسانید  به  طور قطع چاپ شاسی عکس با شاسی مکعبی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

  • چاپ تصویر روی پلکسی

چاپ عکس روی پلکسی روشی نوین و جدید است که در  بسیاری از آتلیه های عکاسی و همچنین در کشور  به تازگی شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. ورق پلکسی که غالبا سفید رنگ است در این محصول زیر عکس چاپ شده قرار میگیرد و عکس مستقیم روی شاسی قرار نمیگیرد. و پس از آن روی عکس یک ورق پلکسی بی رنگ  قرار میگیرد که به نوعی به عکس ما درخشش و جلوه ای فوق العاده می دهد. البته امکان نصب عکس  با پلکسی بر روی شاسی نیز وجود دارد که البته با وجود ضخامت مطلوب و ماندگاری بسیار بالای آن این کمبود احساس نمی شود.

در ادامه نمونه هایی از تخته شاسی های عکاسی را آورده ایم:

چطور می توانیم عکس هایمان را بر روی تخته شاسی عکاسی سفارش دهیم؟

بسیار ساده. امروزه همه عکاسی ها و آتلیه ها این کار را انجام می دهند. تنها کافیست شما مشخص کنید که دوست دارید تخته شاسی تان در چه ابعاد و شکلی باشد و همچنین عکس مورد نظرتان را مشخص نمایید. همچنین می توانید از طریق اینترنت و فضای مجازی، به یکی از صد ها شاپ های تخته‌شاسی سفارش دهید. آماده شدن تخته‌شاسی های عکاسی، با توجه به ابعاد، نوع چاپ عکس، عکاسی که به آن سفارش داده اید، و بسیاری از عوامل دیگر، معمولا بین یک الی سه روز زمان می برد.برای چاپ عکس روی تخته شاسی می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

ممنون از رأی دهی شما کاربر عزیز