در مورد در مورد آتلیه عکاسی دیجیتالی بیشتر بدانید بیشتر بدانید

عکس دیجیتالی از یک سری پیکسل تشکیل شده اند. بیشتر عکس های دیجیتالی امروزه برای رنگ آمیزی هر پیکسل از یک سیستم 24 بیتی RGB استفاده می کنند. این به این معنی است که هر پیکسل دارای درجه بندی 256 رنگه متشکل از رنگ های قرمز، سبز و آبی. به عنوان مثال رنگ نارنجی تشکیل شده از ( 255 درجه از رنگ قرمز ) ، ( 102 درجه رنگ سبز ) و ( 0 درجه رنگ آبی ) .

آتلیه عکاسی دیجیتال
توضیحات کلی

عکس دیجیتالی از یک سری پیکسل تشکیل شده اند. بیشتر عکس های دیجیتالی امروزه برای رنگ آمیزی هر پیکسل از یک سیستم 24 بیتی RGB استفاده می کنند. این به این معنی است که هر پیکسل دارای درجه بندی 256 رنگه متشکل از رنگ های قرمز، سبز و آبی. به عنوان مثال رنگ نارنجی تشکیل شده از ( 255 درجه از رنگ قرمز ) ، ( 102 درجه رنگ سبز ) و ( 0 درجه رنگ آبی ) .

نحوه گرفتن عکس دیجیتالی در آتلیه عکاسی دیجیتال

این سیستم می تواند 16 میلیون رنگ تولید کند، که تقریبا همان چیزی است که چشم انسان می تواند تشخیص دهد. مانیتورها برای نمایش عکس های دیجیتالی از سیستم 24 و 32 بیتی استفاده می کنند.

توجه داشته باشید در صورتی که می خواهید در فضای باز تصویر تان را ثبت نمایید می توانید به قسمت آتلیه عکاسی فضای باز مراجعه نمایید.

آتلیه عکاسی دیجیتالی لنزو اماده پذیرایی هرگونه پروژه عکاسی دیجیتالی شما می باشد. با ما در ارتباط باشید.

عکاسی لنزو

ابعاد عکس دیجیتال

ابعاد یک عکس دیجیتال بر حسب پیکسل های آن بیان می شود. برای مثال ( 600*800 ) یا ( 1280*1520 ) که عدد اول نشان دهنده عرض عکس و عدد دوم طول عکس می باشد. اصطلاح پیکسل برای عناصر سنسور های تصویر در دوربین دیجیتال نیز استفاده می شود.

وضوح تصویر عکس دیجیتال

وضوح تصویر دیجیتال برحسب مگاپیکسل می باشد که به کل تعداد پیکسل های موجود در عکس می گویند. بنابراین عکسی با اندازه 2048 پیکسل در 1536 پیکسل، دارای ( 3145728 ) پیکسل می باشد که ما می گوییم وضوح عکس 3 مگاپیکسل است.بنابر این روش محاسبه وضوح تصویر به این صورت شد که تعداد پیکسل های طول را در عرض ضرب می کنید و تقسیم بر یک میلیون می کنید.

این واحد در واقع رتبه بندی دوربین های عکاسی را نشان می دهند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که مانیتور های شما فقط می توانند تعدادی پیکسل را به طور همزمان نمایش دهند. مانیتورها معمولا می توانند ( 1080*1920 ) را نشان دهند و اگر عکس ها از این اندازه بزرگتر باشند مانیتور شما یا عکس را کوچک می کند و یا برای دیدن کل عکس مجبور می شوید تا به اطراف تصویر حرکت کنید.

در صورتی که به دنبال عکاسی صنعتی در تهران و سایر استان ها می باشید می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

آشنایی با اصطلاحات DPI و PPI

  • این دو عنوان به ترتیب مخفف شده کلمات ( Dots Per Inch ) و ( Pixel Per Inch ) که به اشتباه به آن ها وضوح می گویند.
  • DPI وضوح چاپگر شما می باشد که هیچ ارتباطی با عکس دیجیتال ندارد.
  • PPI وضوح خروجی چاپ شده از یک عکس دیجیتال است،نه خود عکس دیجیتالی.

وضوح تصویر دیجیتال

همانطور که گفتیم اندازه یک تصویر دیجیتالی تعداد پیکسل های آن است، که بر حسب مگاپیکسل می باشد.

اما چرا این واحد را به عنوان وضوح تصویر در نظر می گیرند؟

دلیل این امر این است که پیکسل های بیشتر در یک دیدگاه ثابت به معنای وضوح بالاتر می باشد.

به عنوان مثال : اگر میدان دید 20 فوت باشد، یک دوربین 3 مگاپیکسلی با سرعت 102 پیکسل در هر فوت حل می کند. اگر همین عکس با یک دوربین 18 مگاپیکسلی گرفته شود، می توان این منظره را با 259 پیکسل در هر فوت حل کند. یعنی با 2.5 برابر وضوح بیشتر.

عکاسی لنزو

عوامل موثر بر کیفیت عکس دیجیتال

  • کیفیت دستگاه ضبط ( ابتیکال و سنسور دوربین،سنسور اسکنر )
  • اندازه تصویر دیجیتال
  • فرمت دیجیتالی که عکس را ذخیره می کنند
  • مهارت فنی و چشم عکاس

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و از وقتی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید، کمال تشکر را داریم برای ارتباط با استودیو عکاسی می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید و یا با کارشناسان آنلاین استودیو عکاسی ارتباط برقرار نمایید.

ممنون از رأی دهی شما کاربر عزیز