در مورد تخته شاسی a4 بیشتر بدانید

تخته شاسی a4
توضیحات کلی

معرفی تخته شاسی a4

این عنوان برای گوش همه ما آشنا است. علت نام گذاری تخته شاسی a4 این است، که بر روی این تخته شاسی عکسی با ابعاد کاغذ a4 چسبانده می شود. تخته شاسی ها در ابعاد و اندازه های دلخواه قابل تهیه هستند. به همین دلیل ابتدا شما را با استاندارد های برش A آشنا می کنیم.

 

معرفی تخته شاسی a4

تخته شاسی a4

 

استانداردهای تخته شاسی

این نوع استاندارد را سازمان جهانی استاندارد ISO تهیه کرده و مخصوص کاغذ های چاپ می باشد. این استاندارد دارای سه نوع ( A, B, C ) می باشد، که نام استاندار آن ISO 216 نام دارد. در اکثر نقاط جهان این استاندارد رعایت می شود.

این استانداردها دارای زیر شاخه هایی هستند، که از عدد 1 تا 10 در کنار حروف استاندارد نمایش داده می شوند. به عنوان مثلا برای نشان دادن استاندارد A ، از ( A0 تا A10 ) استفاده می کنند و یک استاندارد شناخته شده در کل دنیا می باشد.

حتما بخوانید: تخته شاسی

تعیین استاندارد تخته شاسی

طول و عرض این استانداردها این گونه تعیین می شود، که طول یک استاندارد می شود عرض استاندارد بعدی و عرض آن تقسیم به دو می شود و طول استاندارد بعدی را می سازد.

در مثال زیر متوجه این موضوع خواهید شد :

  • تخته شاسی ( 210 * 297 ) A4
  • تخته شاسی ( 210 * 148 ) A5

بنابراین هر استاندارد اندازه و ابعاد مختص و معین شده خود را دارد.

تخته شاسی A4 دارای ابعاد زیر می باشد :

  • ( 297 * 210 ) mm
  • ( 7 * 8.3 ) inch

 

جنس و ابعاد تخته شاسی ها

پس از آشنایی با استانداردهای A باید بدانید که عکس ها بعد از چاپ، بر روی قسمت چسبدار تخته شاسی چسبانده می شوند. تخته شاسی ها از جنس MDF هستند، که همین امر باعث می شود تا طول عمر عکس های شما بیشتر شود و نمایش عکس هایتان زیباتر جلوه کند.

 

معرفی تخته شاسی a4

تخته شاسی a4

 

نحوه چاپ عکس روی تخته شاسی

نحوه چاپ عکس ها بر روی تخته شاسی ها به صورت لمینت می باشد، که یا مات هستند یا به صورت براق چاپ می شوند. هر نوع از انواع چاپ عکس ها طرفداران مختص به خود را دارد و کاملا سلیقه ای است.

 

در پایان از شما عزیزان بابت مطالعه این مطلب کمال تشکر را داریم و امیدواریم که برایتان مفید و مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

 

رأی بدهید