تجهیزات نورپردازی عکاسی متنوع می باشد با ما همراه باشید تا به بررسی هر یک از تجهیزات نورپردازی بپردازیم.

لوازم و تجهیزات نورپردازی برای عکاسی

داشتن انواع تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری برای کسانی که به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت می کنند بسیار ضروری است. تجهیزات نورپردازی عکاسی و فیلمبرداری بسیار گسترده بوده و هر کدام به نحو خاصی باعث زیباتر و باکیفیت تر شدن عکس ها می شود. در هنگام خرید این تجهیزات باید سبک و زمینه عکاسی خود را انتخاب کرده و متناسب با آن تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید. آتلیه عکاسی لنزو برای تمام خدمات عکاسی خود از بهترین تجهیزات و لوازم جانبی عکاسی استفاده میکند.

تجهیزات نورپردازی عکاسی برای حرفه ای ها

اصول نورپردازی در عکاسی چیست؟

نورپردازی در عکاسی یکی از مهم ترین اصل برای ثبت عکس ها می باشد. دقت داشته باشید که تنها داشتن دوربین عکاسی حرفه ای برای شما کافی نبوده و شما باید با اصول نورپردازی نیز آشنا باشید. دوربین های عکاسی خود دارای ابزارهایی برای نورپردازی است که به مثلث نورپردازی شهرت دارد.

این مثلث عکاسی شامل ایزو، دیافراگم و شاتر می باشد که باعث کم و یا زیاد شدن عکس های شما می شود. ولی لازم به ذکر است که برای کسب نتیجه بهتر شما باید از تجهیزات نورپردازی استفاده کنید. تجهیزات نورپردازی این امکان را به شما می دهند تا در محیط های بسته نظیر آتلیه ها، عکس هایی جذاب را به ثبت برسانید.

تجهیزات نورپردازی برای آتلیه

نورپردازی در آتلیه از جمله مهم ترین ابزار برای جذاب تر شدن عکس ها به شمار می رود. تجهیزات نورپردازی بسیار گسترده بوده و با استفاده از آن می توانید وضوح عکس های خود را افزایش دهید.

فلاش متر یا نورسنج

نور سنج ها به شما کمک می کنند تا نورپردازی در آتلیه به صورت دقیق تر صورت گیرد. برای استفاده از این ابزار باید ابتدا نورپردازی آتلیه خود را تکمیل کرده و با استفاده از نورسنج ها، نورهای موجود در آتلیه را به حد استاندارد برسانید.

فلاش های استودیویی

از این فلاش ها برای نورپردازی فضای آتلیه استفاده می شود. این فلاش ها برای عکاسی های تبلیغاتی، پرتره و عکس های مدلینگ مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های اخیر فلاش های استودیویی پرتابل نیز وارد بازار شده که با استفاده از باطری کار می کند و از آن می توانید برای فضای باز نیز استفاده کنید.

در مورد تجهیزات مورد نیاز برای چاپ عکس بر روی تخته شاسی می بایست شما به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید و یا با کارشناسان آنلاین تماس حاصل نمایید.

فلش استودیویی برای عکاسی

کاسه استاندارد فلاش استودیویی

کاسه های فلاش استودیویی جهت نور و محدوده آن را مشخص می کند. این کاسه ها بر روی فلاش استودیویی قرار می گیرند و با هدایت کردن نورها در جهت خاص، از پراکندگی نور جلوگیری می کنند. سایز دهانه این کاسه ها با هم متفاوت بوده و با توجه به نوع کارکرد باید دهانه ای مناسب را خریداری کنید.

کاسه بکگراند فلاش

کاسه های بکگراند وظیفه نورپردازی پشت سوژه عکس در آتلیه را برعهده دارد. دهانه این کاسه ها به گونه ای طراحی شده که نور را با فرم و حالت خاص هدایت کنند و نمایی زیبا و جذاب را در پشت عکس ایجاد کنند.

بیوتی دیش

بیوتی دیش یکی از تجهیزات نورپردازی عکاسی پرتره محسوب می شود. این ابزار از جنس فلز بوده تا بتواند نور ایجاد شده را بر روی سوژه بتاباند. نورهای تولید شده توسط بیوتی دیش ها نرم تر از کاسه های فلاش بوده و کنتراست کمتری دارد.

چتر نور عکاسی

چترهای عکاسی از جمله ابزارهای جانبی عکاسی بوده که تاثیر زیادی بر روی زیبایی عکس های شما دارد. این ابزار ظاهری مانند چتر داشته و باعث کنترل و هدایت نورهای ایجاد شده می شود. نورهای چتر نور عکاسی و یا همان فلاش چترها نرم بوده و کنتراست کمتری دارد.

چتر نور عکس

رنگ بیرونی چتر نورها مشکی بوده و رنگ داخل آن به رنگ های شفاف، سفید، نقره ای و طلایی موجود می باشد که هر کدام کاربرد خاص و منحصر به فردی دارد. چترهای سفید باعث انعکاس نور کم کنتراست می شود و رنگ های طلایی نور گرم و چترهای داخل نقره ای نور سفید ایجاد می کنند. اغلب برای نورپردازی داخل آتلیه از فلاش چترهایی با نور داخلی نقره ای استفاده می شود.

رینگ لایت

رینگ لایت ها ابزاری برای نورپردازی پرتره به شمار می رود. این ابزار به صورت دایره ای شکل موجود بوده و به مرکز و اطراف صورت نوری ملایم ساطع می کند. رینگ لایت ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند و می توان شدت نور آن را کم و یا زیاد کرد. این ابزار بهترین گزینه برای آتلیه های عکاسی پرتره و آرایشگاه ها می باشد.

اسنوپ یا خرطومی

اسنوپ از دیگر تجهیزات جانبی نورپردازی بوده که ظاهری شبیه به قیف دارد. این ابزار نورپردازی را به صورت متمرکز بر روی سوژه ای خاص انجام می دهد. خرطومی ها نور را به صورت کنترل شده بر روی قسمت خاصی از سوژه می تاباند و مناسب ترین گزینه برای عکس های صنعتی به شمار می رود. همچنین می توانید از این ابزار برای نورپردازی موهای سوژه در عکاسی پرتره نیز استفاده کنید.

سافت باکس

سافت باکس ها یکی از ابزارهای مهم در آتلیه بوده که با استفاده از آن می توانید بر روی انواع سوژه ها نورپردازی انجام دهید. این ابزار باعث ایجاد نورهایی نرم و ملایم و با کنتراست کم می شود. سافت باکس ها از جنس پارچه ضدآب و ضخیم ساخته شده اند و ظاهری مستطیل شکل دارند.

حتما مطالعه شود : کدام آتلیه عکاسی صنعتی حرفه ایی تر می باشد؟

سافت باکس برای نورپردازی

اکتاباکس

اکتاباکس ها از دیگر تجهیزات نورپردازی در آتلیه هستند که شکلی هشت ضلعی دارند. این ابزاز حجم قابل قبولی نور تولید کرده و برای نورپردازی عکس های صنعتی و پرتره مورد استفاده قرار می گیرد. اکتاباکس ها انواع مختلفی دارند که کیفیت های آن ها با یکدیگر متفاوت است.

مگالایت نورپردازی

مگالایت ها ابزارهایی مانند سافت باکس ها ولی با سایزهای بزرگ هستند که در سقف آتلیه ها نصب می شوند و برای عکس های صنعتی بزرگ مانند عکاسی از خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.

شیدر نورپردازی

شیدرها در دهانه تجهیزات نورپردازی قرار می گیرند و باعث هدایت و کنترل نورها می شوند. در اطراف این شیدرها چهار دریچه قرار دارد که با باز و بسته کردن هر کدام می توانید شدت نور و یا نحوه نورپردازی را تعیین کنید. شیدرها به صورت رنگی نیز موجود بوده که با استفاده از آن می توانید نور تابیده شده بر روی سوژه و یا بکگراند را تغییر دهید.

شیدر نورپردازی

 

پانتوگراف

پانتوگراف ها یکی از ابزاهایی است که بر روی سقف آتلیه نصب شده و با استفاده از آن ها می توانید تجهیزات نورپردازی را به سقف آویزان کنید. این ابزار باعث حذف سه پایه هاس عکاسی شده و باعث استفاده بهینه از فضای آتلیه می شود. پانتوگراف ها از جمله ابزارهای پرکاربرد در آتلیه های حرفه ای محسوب می شود.

پانتوگراف

توجه داشته باشید در صورتی که تجهیزات آتلیه عکاسی که در آن عکس تان را به ثبت برسانید با کیفیت باشد می توانید تصاویر زیبا و خارق العاده ایی را برای خودتان داشته باشید به همین منظور پیشنهاد می کنیم در صورتی که برای ثبت تصویر فرزند تان به دنبال آتلیه عکاسی که حرفه ایی باشد می گردید می توانید به قسمت آتلیه عکاسی کودک مراجعه نمایید تا از تصاویر با کیفیت فرزند تان لذت ببرید.

در این مطلب اطلاعاتی درباره ی تجهیزات نورپردازی عکاسی در اختیارتان قرار دادیم امیدواریم این مطلب به اندازه ی کافی برای تان آموزنده و مفید واقع شده باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود با شماره های مندرج در انتهای صفحه ارتباط برقرار نمایید.

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *