عکاسی تبلیغاتی آشپزخانه هم یکی دیگر از زیر شاخه‌های عکاسی صنعتی به شمار می‌رود که مربوط به عکس‌های تبلیغاتی می‌شود که از وسایل آشپزخانه گرفته می‌شود. این عکس‌های تبلیغاتی برای آشپزخانه باید به گونه‌ای گرفته شوند، که جذابیت فوق العاده‌ای را برای بینندگان داشته باشد. به طوری که باید باعث افزایش فروش شوند.

عکاسی تبلیغاتی از آشپزخانه آنقدر که فکر می‌کنید هم ساده نیست؛ اکثریت فکر می‌کنند که عکس گرفتن فقط ایستادن در یک محیط و فشار دادن یک دکمه است؛ ولی دنیای عکاسی بسیار پیچیده‌تر از این موارد است.

در ادامه این مقاله از سایت لنزو، قصد داریم تا تمامی اطلاعات لازم مربوط به عکس تبلیغاتی آشپزخانه را به شما توضیح دهیم.

دسته بندی عکاسی از وسایل آشپزخانه

دسته بندی عکاسی از وسایل آشپزخانه

در اولین مرحله از عکاسی تبلیغاتی آشپزخانه باید بدانید که خود این بخش هم تقسیم به بخش‌های مختلفی می‌شود که این دسته بندی‌ها هم بر اساس محصول‌ها هستند. از این دسته بندی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       عکاسی از ظروف
  •       عکاسی از کارد و چنگال
  •       عکاسی از ظروف شیرینی پزی

هر کدام از روش‌های بالا هم مهارت و قلق‌های خاص خودش را نیاز دارند که فقط با تمرین می‌توانید آنها را به دست بیاورید. در ادامه این بخش، تمامی سه دسته بندی بالا را به شما توضیح می‌دهیم:

1. عکاسی از ظروف

اولین دسته بندی از عکاسی تبلیغاتی آشپزخانه مربوط به عکاسی از ظروف است که باید حتما مراحل عکاسی، در حین آشپزی با همان ظروف باشد. چون شما باید کارایی آن ظروف را به کاربر و در قالب یک عکس نشان دهید که بهترین روش، زمانی است که در حال آشپزی هستید.

برای مثال اگر شما قصد دارید تا عکاسی تبلیغاتی از آشپزخانه را برای یک قابلمه انجام دهید، باید عکس را زمانی بگیرید که در حین پخت با همان قابلمه هستید.

در کل همیشه محصولاتی که از جنس‌های استیل ضد زنگ، آلومینیوم، مس و .. بودند، همیشه مراحل فروش آنها کمی سخت به نظر می‌رسد؛ در واقع افزایش فروش این محصولات در صورتی امکان‌پذیر است که تلاش خودتان را نیز بیشتر کنید و چه چیزی بهتر از عکاسی تبلیغاتی آشپزخانه می‌تواند باعث فروش محصولات شما شود؟

البته ظروف آشپزخانه، فقط به همان مواردی که در بالا گفتیم ختم نمی‌شود؛ ظروف‌های سفالی و چینی بسیار زیادی به مانند کتری، نعلبکی و … هم وجود دارند که البته ارزش عکاسی آنها بسیار بیشتر از نوع استیل و … است.

مطالعه بیشتر : عکاسی تبلیغاتی از غذا

2. عکاسی از کارد و چنگال

کارد و چنگال جزو محصولاتی هستند که علاوه بر اینکه می‌توانید از آنها به صورت دسته جمعی عکس بگیرید، می‌توانید به صورت تکی هم عکسبرداری کنید؛ اتفاقا اگر ایده پردازی خوبی در این زمینه داشته باشید، می‌توانید عکس‌های تبلیغاتی بینظیری را از این محصولات داشته باشید.

در حوزه عکاسی تبلیغاتی، یک تکنیکی با اسم Still Life وجود دارد که می‌توانید از آن برای عکاسی از کارد و چنگال استفاده کنید.

3. عکاسی از ظروف شیرینی پزی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اختراع دستگاه‌های مختلف، شیرینی‌های خانگی بیشتر از پیش رایج شدند؛ برای همین، ظروف‌های مختلفی با عنوان ظروف شیرینی پزی تولید شدند که اتفاقا تقاضاهای زیادی را هم برای خرید دارند.

اگر قصد عکس تبلیغاتی آشپزخانه از ظروف شیرینی پزی را دارید، پیشنهاد می‌کنم که حتما در داخل این ظرف‌ها اثراتی از شیرینی یا کیک باشد. برای مثال از آنها زمانی که در داخل فر هستند عکسبرداری کنید و یا زمانی که کیک آماده شده و …

تکنیک‌های عکسبرداری لایف استایل و تجاری، می‌تواند جزو تکنیک‌های موثر در عکسبرداری از این ظروف باشد.

 

مطالعه بیشتر: نکات مهم در عکاسی صنعتی شکلات و شیرینی!

مراحل عکاسی تبلیغاتی آشپزخانه چگونه است؟

مراحل عکاسی تبلیغاتی آشپزخانه چگونه است؟

همانطور که در بخش مقدمه هم توضیح دادیم، عکاسی تبلیغاتی آشپزخانه از آن چیزی که فکر می‌کنید سخت‌تر است؛ ولی باز هم یکسری مراحل کلی دارد که باید در ابتدا، با آنها آشنا باشید. در ادامه این بخش، قصد معرفی همین مراحل را داریم:

1. برنامه ریزی آماده سازی صحنه

مرحله برنامه ریزی و آماده سازی سازه در همه شاخه‌های عکاسی وجود دارد که اتفاقا جزو مهم‌ترین مراحل نیز به شمار می‌رود. شما به عنوان عکاس، اگر به خوبی با محیط آن اطراف آشنا باشید، چطور می‌توانید یک عکس مناسب بگیرید؟

برای همین باید ابتدا محل را بررسی کرده و همان مکان را برای گرفتن یک عکس باکیفیت، آماده کنید.

2. استفاده از صحنه پردازی

در بالا به شما گفته بودیم که اگر قصد عکاسی از ظروف را دارید، در زمانی مراحل عکسبرداری را انجام دهید که در حال استفاده از همان وسیله باشید. برای مثال اگر قصد عکسبرداری از ظروف شیرینی پزی را دارید، وقتی که ظروف در داخل فر هستند، عکس بگیرید.

این موضوع باعث می‌شود تا بیننده، تعامل بیشتری را با عکس شما داشته باشد که در نتیجه باعث افزایش فروش می‌شود.

3. نورپردازی

نورپردازی هم به مانند آماده سازی صحنه، جزو مراحل مهم در عکس تبلیغاتی آشپزخانه و همه شاخه‌های عکاسی به شمار می‌رود. البته ایجاد مراحل نورپردازی هم یک بحث کاملا جداگانه است که یک عکاس تبلیغاتی، باید به خوبی با مراحل نورپردازی در شاخه عکاسی صنعتی آشنا باشد.

 

جمع بندی

عکاسی تبلیغاتی آشپزخانه یکی از بخش‌های عکاسی صنعتی به شمار می‌رود که از چندین سال پیش تا به الان، تقاضاهای زیادی را به دست آورده. برای همین اگر شما هم در زمینه فروش لوازم و ظروف آشپزخانه فعالیت می‌کنید، باید بدانید که عکاسی تبلیغاتی از آشپزخانه یکی از تکنیک‌های فروش به شمار می‌رود و اگر شما نیز به فکر افزایش فروش هستید، باید حتما از آن استفاده کنید.

 

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *