یکی از مهم‌ترین عنصر کمپین‌های تبلیغاتی عکاسی است. آثاری که عکاس به دست آورده در بیلبوردها، مجلات پوستر و تیزرها به نمایش در می‌آید. قدرت تصاویر به قدری بالا است که مخاطب در کسری از ثانیه می‌تواند عکس را به خاطر بسپارد. زمانی که از هنر عکاسی برای تصویربرداری‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود عکاس در تلاش است تا یک تصویر چشمگیر و جذاب را به مخاطب ارائه دهد.

در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی امکان تصویربرداری از هر محصولی وجود دارد. به‌ عنوان ‌مثال یک مدیر و مالک تولیدی کیف می‌تواند از عکاس بخواهد تا فرایند عکاسی تبلیغاتی از کیف را به شکلی انجام دهد که مخاطبان بیشتری به خرید کیف روی بیاورند. در ادامه با توضیح عکاسی صنعتی کیف و روند انجام عکاسی تبلیغاتی شما را با این فرایند آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

عکاسی صنعتی چه فرقی با عکاسی تبلیغاتی دارد؟

یک کارفرمای موفق می‌داند که به چه دلیل نیاز به عکاسی از محصولاتش دارد. به ‌عنوان ‌مثال اگر می‌خواهد عکس محصولات و کالاهای خود را در وب‌سایت منتشر کند باید از عکاس بخواهد تا عکس‌هایی را با پشت زمینه سفید به او تحویل دهد. این عکس‌ها چون حجم مناسبی دارند و زمینه آن‌ها سفید است یک عکس صنعتی به شمار می‌رود. فراموش نکنید در عکاسی صنعتی کیف چرم عکاس موظف است تا پس‌زمینه عکس‌ها را سفید در نظر بگیرد و در نهایت آنها را با حجم مناسب وب سایت به شما تحویل دهد.

متأسفانه عکس‌هایی با پس‌زمینه سفید جذابیت چندانی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند و روند فروش از طریق عکس را کاهش خواهند شد. کارفرما جهت کاهش این خلأ از عکاس می‌خواهد تا با استفاده از عکاسی تبلیغاتی از کیف و ترکیب آن با دکور و مدل‌های متفاوت یک عکس مناسب برای ژورنال، پوستر تبلیغاتی، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتالی بگیرد.

در صورتی که می‌خواهید با منتشر کردن عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی روند خرید و فروش کالا را افزایش دهید، حتماً از عکاس بخواهید که یک عکس تبلیغاتی به شما تحویل دهد. عکس‌های تبلیغاتی حرفه‌ای به‌ قدری جذاب هستند که دیدن یک‌بار آن‌ها منجر به خرید خواهد شد. البته این اتفاق به شرطی رخ خواهد داد که تمام عکس ها منتشر شده باکیفیت و جذاب باشند. با گرفتن تنها یک عکس تبلیغاتی انتظار فروش نداشته باشید.

مطالعه بیشتر : تکات لازم در عکاسی تبلیغاتی از لباس که باید بدانید!

وسایل مورد نیاز برای انجام عکاسی صنعتی و از کیف چرم و عکاسی تبلیغاتی

جهت انجام عکاسی حرفه‌ای به تجهیزات و ابزارهای مختلفی نیاز است تا عکس‌هایی باکیفیت بالاتری داشته باشید. در صورتی که می‌خواهید عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی خود را به یک گروه بسپارید مطمئن شوید تمام وسایلی که منجر به گرفتن عکس باکیفیت می‌شوند را دارا هستند. لیست زیر تنها چند مورد از وسایل مورد نیاز برای عکاسی است. در نظر داشته باشید گاهی وقت عدم وجود یک وسیله بامهارت بالای عکاس جران خواهد شد؛ لذا حساسیت و توجه خود را بر روی نتیجه پروژه‌ها متمرکز کنید و به ابزارآلات زیاد گیر ندهید.

  • انواع لنز
  • سه‌پایه و هد بال متحرک
  • میز نور
  • فلش استودیویی
  • سافت باکس
  • خیمه عکاسی
  • بک دراپ

 

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی چه تأثیری دارد؟

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی چه تأثیری دارد؟

چون نتیجه نهایی عکاسی صنعتی کیف چرم با عکاسی تبلیغاتی از کیف متفاوت بوده و می‌توانیم بگویم فرایند تهیه آن‌ها نیز متفاوت است. در نظر داشته باشید عکس‌های تبلیغاتی با نور ملایم‌تر و گاهی اوقات نورهای موضعی تهیه می‌شوند. زمانی که عکاس بخواهد عکاسی تبلیغاتی از کیف را انجام دهد سعی می‌کند در یک فضای جذاب با نورپردازی آرام این کار را پیش ببرد.

برای به دست آوردن نور موضعی در عکاسی تبلیغاتی استفاده از دستگاه‌های حرفه‌ای رواج دارد. اما اگر این ابزارآلات در دسترس نبود به‌کاربردن پارچه‌هایی با سوراخ‌های ریز و درشت یا هر نوع وسیله‌ای متناسب باسلیقه کارفرما و عکس نورپردازی جذابی به دستمی آورد. فراموش نکنید که نورپردازی در عکس باید به شکلی صورت بگیرد که تمرکز عکس ازروی محصول کم نشود.

نورپردازی در عکس‌های صنعتی بسیار سخت است و عکاس می‌بایست متناسب با محصول از روش‌های نور مستقیم از جلو، نورپردازی از بالا، رینگ لایت، نور دوگانه، نورپردازی مثلثی، پوشش کامل و چیدمان جداکننده استفاده کند. به کار بردن این روش‌ها رابطه مستقیمی با جنس کالا درد. زیرا جنس هر محصول بازتاب متفاوتی از نور در صفحه مانیتور به‌جای خواهد گذاشت.

 

فضای انجام عکاسی تبلیغاتی از کیف چگونه است؟

فضای انجام عکاسی تبلیغاتی از کیف چگونه است؟

در عکاسی صنعتی کیف چرم معمولاً زاویه نورپردازی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما در عکاسی تبلیغاتی محیط عکس‌برداری اهمیت دارد. فضا باید متناسب با محصولی که به مشتری عرضه می‌کنید چیده شود. به عنوان مثال جهت عکس‌برداری از یک کیف مردانه سعی کنید فضایی متناسب با آقایان را تدارک ببینید. یا اگر می‌خواهید یک محصول چرمی را تبلیغ کنید بهتر است از محیط‌های طبیعی و سنتی مانند کلبه‌های جنگلی یا دکورهای چوبی برای عکس‌برداری استفاده شود.

برخی از محصولات ویژگی‌های منحصر به فردی دارند اگر می‌خواهید از یک کیف عکس تبلیغاتی بگیرید می‌بایست ابتدا زاویه درست عکس‌برداری را پیدا کنید تا تمام ویژگی‌های جذاب محصول در عکس باشد. فراموش نکنید در هنگام عکاسی صنعتی کیف چرم تنها به گرفتن یک عکس با کیفیت اکتفا می‌کند؛ اما عکاسی تبلیغاتی این‌گونه نیست و می‌توانید عکس‌هایی مختلف در زوایای متفاوت را به کارفرما تحویل دهید.

مطالعه بیشتر : آموزش عکاسی صنعتی با موبایل

عکس تبلیغاتی 360 درجه چگونه است؟

در این نوع از شیوه عکاسی مخاطب می‌تواند تمام زوایای محصول را ببیند و با ویژگی آنها آشنا شود. به طور معمول از عکس تبلیغاتی برای سایت‌ها و فضاهای آنلاین استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید عکس تبلیغاتی ۳۶۰ درجه را در وب‌سایت خود منتشر کرده و با استفاده از آن کاربران زیادی را جهت مراجعه به وب‌سایت و خرید محصول ترغیب کنید از یک عکاس ماهر و کمک بخواهید.

عکاسی تبلیغاتی ۳۶۰ درجه مهارت بالایی می‌خواهد. ازاین‌رو یک عکاس تازه‌کار احتمال دارد نتواند به درستی چنین کاری را انجام دهد. جهت یافتن یک عکاس ماهر برای عکاسی محصولت از آن‌ها بخواهید آلبوم کارهای خود را به شما نشان دهند.

 

نحوه ویرایش عکس صنعتی و تبلیغتی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

ویرایش کردن عکس آخرین مرحله روند عکاسی است. برای به دست آمدن یک عکس تبلیغاتی حرفه‌ای از کیف، عکاس موظف است تمام مراحل را با نهایت دقت انجام دهد و در هنگام ویرایش به نور رنگ، کنتراست سایه و بازتاب‌های اضافی توجه داشته باشد. فراموش نکنید اگر عملیات عکاسی تبلیغاتی از کیف از همان مرحله اول به صورت حرفه‌ای انجام شده باشد عکس در انتها به ویرایش بسیار کمتری نیاز دارد؛ اما اگر درست عمل نکرده و با سهل ‌انگاری مراحل عکاسی را پشت سر گذاشته باشد مرحله ویرایش پروسه‌ای زمان بر و سخت است.

عکاسی صنعتی کیف با دقت بیشتری انجام می‌شود ویرایش کمتری نیاز دارد و عکاس جهت ادیت عکس تنها به برخی از پارامترها توجه می‌کند. در نظر داشته باشید این گفته بدین معنی نیست که عکس به دست آمده در عکاسی صنعتی نیاز به ویرایش ندارد هر عکس در نهایت بید توسط عکاس بازنگری شود و ایرادت احتمالی در آن رفع گردد.

 

 

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *