بعد از اینکه اکثر مردم تصمیم گرفتن تا پوشاک‌های مورد نیاز خودشان از طریق اینترنت بخرند، ایده عکاسی تبلیغاتی از لباس مطرح شد؛ عکاسی از لباس یکی از زیرشاخه‌های عکاسی صنعتی به شمار می‌رود که حتی برای برخی از عکاسان حرفه‌ای هم دشوار است.

شاخه عکاسی تبلیغاتی لباس، بیشتر از همه، مورد استفاده کسب و کارهای اینترنتی و تولیدی‌های پوشاک است. در ادامه این پست قرار است که با هم درباره عکاسی تبلیغاتی از لباسهای مختلف بپردازیم.

انواع عکاسی از لباس

همانطور که در بالا گفتیم، عکاسی لباس خودش زیرشاخه عکاسی صنعتی است؛ ولی خود عکاسی از لباس هم به دو نوع متفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از لباس تقسیم می شود که در ادامه به معرفی هر دو مورد می‌پردازیم:

1. عکاسی تبلیغاتی از لباس

در عکاسی تبلیغاتی، عکاس باید با استفاده از تکنیک‌های روز دنیا، عکس لباس را به بهترین شکل ممکن و با زیبایی تمام به بیننده نشان دهد. در واقع توجه عکاسی تبلیغاتی لباس، بیشتر بر روی زیبایی و کیفیت محصول است.

در این روش از عکاسی لباس، عکاس می‌تواند از دیزاین و ابزارهای مختلف به مانند چوب لباسی و همچنین از مانکن برای زیبایی بیشتر عکس استفاده کند.

از عکسهای تبلیغاتی لباس معمولا برای بنر، تبلیغات، کاتالوگ، فروشگاه اینترنتی و … استفاده می‌شود.

2. عکاسی صنعتی از لباس

برخلاف نوع عکاسی تبلیغاتی، در عکاسی صنعتی از لباس، از هیچگونه مانکن یا ابزارهای مختلف استفاده نمی‌شود.

عکاسی صنعتی به نسبت عکاسی تبلیغاتی از لباس، دارای درگیری‌های کمتری است. چون کارفرما فقط نیاز به ثبت یک عکس با بک گراند ساده که اکثر مواقع هم سفید است دارد. البته عکاسی صنعتی هم به این راحتی نیست و تکنیک‌های مخصوص به خودش را دارد.

در عکاسی صنعتی بیشترین توجه باید بر روی کیفیت محصول باشد؛ عکاس باید با تکنیک‌های عکاسی، بتواند کیفیت بافت، رنگ و جنس لباس را به بیننده نشان دهد.

عکاسی تبلیغاتی از لباس زنانه

عکاسی تبلیغاتی از لباس زنانه

همانطور که در تعریف عکاسی تبلیغاتی لباس هم گفتیم، برای عکس گرفتن از لباس‌های زنانه، عکاس باید توجه خودش را بر روی زیبایی و کیفیت لباسها بگذارد. معمولا در اکثر عکسهای لباس زنانه از یک مدل یا همان مانکن استفاده می‌کنند تا زیبایی و کیفیت لباس را بیشتر به رخ بیننده بکشند.

در صورت استفاده از مانکن در عکاسی تبلیغاتی از لباس زنانه، باید حتما به سراغ ژست‌های مخصوصی بروید. البته نباید ژست‌هایی را انتخاب کنید که توجه بیننده را به جای لباس، به سمت مانکن بکشاند.

معمولا برای اینکه توجه بیننده بیشتر بر روی لباس زنانه معطوف شود، سعی می‌کنند تا چهره مانکن را مخفی کنند.

لباسهای زنانه هم دارای انواع مختلفی هستند عکاسی از هر کدام از آنها هم تکنیک‌های مخصوص به خودشان را دارند:

  •       عکس از روسری: برای نمایش زیبایی بهتر، می‌توانید از مدل استفاده کنید؛ ولی اجباری در این موضوع نیست. یعنی حتی می‌توانید بدون مانکن و با استفاده از یک پس زمینه جذاب، اقدام به عکسبرداری تبلیغاتی از روسری کنید.
  •       عکس از مانتو: برخلاف روسری، برای عکس تبلیغاتی از مانتو باید حتما از مانکن استفاده کنید تا بیننده متوجه ویژگی‌های لباس شود. و همچنین استفاده از مدلینگ هم پیشنهاد میشود و عکاسی مدلینگ انجام گیرد.
  •       عکس از شلوار و جوراب: عکاسی از شلوار و جوراب نسبت به مانتو و روسری، دارای پیچیدگی و سختی زیادی نیست؛ چون در واقع نیازی به ژست خاصی ندارید. معمولا اکثرا سعی می‌کنند تا از استایل مسطح برای عکسبرداری تبلیغاتی از شلوار و جوراب استفاده کنند.

عکاسی تبلیغاتی از لباس مردانه

عکاسی تبلیغاتی از لباس مردانه

همیشه وجود یک مدل یا مانکن در عکاسی تبلیغاتی از لباس باعث شده تا کالا، زیبایی خودش را بیشتر به رخ بکشد. از آنجایی که فیزیک بدن مردان و زنان متفاوت است، باعث شده تا تفاوت و ایده‌های زیادی برای ژست مانکن‌ها به وجود بیاید.

همین ایده‌های زیاد باعث شده تا انتخاب کردن یک ژست مناسب کمی سخت به نظر برسد. برای همین یکسری نکاتی وجود دارد که می‌تواند به انتخاب بهترین ژست در عکاسی تبلیغاتی لباس مردانه به شما کمک کند:

  •       وضعیت بدنی مناسب: شانه‌ها و چانه خودتان را به بالا بکشید و سینه خودتان کمی به جلو ببرید؛ برای اینکه لباس مردانه بتواند خودش را به خوبی در بدن نشان دهد، به هیچ وجه پاهای خودتان را بر روی هم قرار ندهید.
  •       صاف بایستید: کلا موضوع خم شدن را فراموش کنید! به هیچ وجه شما نباید در عکسهای خودتان، حالت خمیده داشته باشید.
  •       بک گراند مناسب: پس زمینه ساده می‌تواند بهترین گزینه برای عکاسی لباس مردانه باشد. سعی کنید رنگ‌هایی که در پس زمینه استفاده می‌کنید، برعکس رنگ لباسهای سوژه باشد. برای مثال اگر مانکن از لباس رنگ سفید استفاده می‌کند، باید پس زمینه‌ای را با رنگ مشکی آماده کنید.
  •       ژستهای دست: دست می‌تواند نقش مهمی در زیبایی عکاسی تبلیغاتی از لباس مردانه داشته باشد؛ برای همین سعی کنید تا ژستی را انتخاب کنید که دستان مدل هم بتواند نقش خودش را به خوبی ایفا کند.
  •       دکمه‌ها را ببندید: عکسهای تبلیغاتی از لباسهای مردانه باید فضایی رسمی داشته باشند؛ برای همین اگر قرار است که از لباس‌های رسمی استفاده کنید، باید حتما همه دکمه‌هایش را ببندید.

عکس تبلیغاتی لباس کودک

در عکاسی تبلیغاتی از لباس کودک، علاوه بر اینکه باید زیبایی و کیفیت لباس در عکس نمایان باشد، باید حتما عکس به شکلی گرفته شود که بیننده بتواند راحتی لباس را حس کند. چون اکثر خریداران، مادرانی هستند که می‌خواهند لباسی را بخرند که فرزندشان در آن لباسها، احساس راحتی کند.

درضمن این نکته را بدانید که در عکاسی تبلیغاتی لباس کودک، باید حتما از یک نوزاد به عنوان مانکن استفاده کنید و سعی کنید که در زمان عکاسی، نوزاد در حالت شاد و خندان باشد؛ چون این موضوع می‌تواند راحتی نوزاد را بیشتر به بیننده نشان دهد.

جمع بندی

بیشترین استفاده از عکاسی تبلیغاتی از لباس، مخصوص به فروشگاه‌های اینترنتی در بسترهای مختلف به مانند سایت، پیج اینستاگرام و … است. امروزه اکثر مردم تصمیم گرفتند تا پوشاک‌های خودشان از طریق فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنند و اگر شما هم قصد موفقیت و پیشرفت در این زمینه را دارید، باید هر چه زودتر از روش عکاسی تبلیغاتی لباس، برای معرفی بهتر محصولات خودتان استفاده کنید. استودیو عکاسی لنزو امادگی خود را جهت عکاسی اعلام میکند.

همانطور که در بالا گفتیم، هدف عکاسی تبلیغاتی نمایش بیشتر و بهتر زیبایی و کیفیت لباس است؛ به نظر شما یک خریدار لباس، به دنبال چیزی غیر از زیبایی و کیفیت است؟

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *