اصول تصویربرداری از عطر و ادکلن باید به گونه ای اغوا کننده باشد که از همان تصویر بتوان مخاطب را جذب کرد. در واقع عکاسی نقش پررنگی در تبلیغات عطر بر عهده دارد. نوع لنز به کار گرفته در دوربین، لوکیشن انتخابی و اکسسوری هایی که در عکس تبلیغاتی عطر به کار گرفته می شود، از نکات مهم در الهام گرفتن برای این سبک عکاسی است.

عکاسی تبلیغاتی از عطر و ادکلن یکی از زیر شاخه های عکاسی صنعتی میباشد.

اهمیت ایده عکاسی جذاب از عطر و یا ادکلن

انتخاب ایده مناسب و بدون تکرار در تبلیغ عطر دارای اهمیت بسیار زیادی است، چرا که با بهره گیری از چنین ایده ای می توان مخاطبان زیادی را به آن جذب کرد. در واقع یکی از راه های افزایش فروش ادکلن، تبلیغ خلاقانه آن است که این امر بدون ثبت تصویری جذاب و بدیع امکان پذیر نیست.

ایده عکاسی به شکل نوآورانه و خلاق می تواند محل مورد نظر را به گونه ای جذاب نمایش دهد که مخاطب کاملا جذب آن گردد.

از طرف دیگر اگر ایده مناسب و درخور نوع برند عطر انتخاب شود، پیام تبلیغاتی را بهتر و کاملتر از طریق ثبت صحیح تصویر آن به رخ مخاطب می کشد و می تواند عکس تبلیغاتی عطر را در جهت افزایش فروش و شناخته تر شدن برند آن به کار برد.

خصوصیات و ویژگی های مهم یک عکس تبلیغاتی برای ادکلن

خصوصیات و ویژگی های مهم یک عکس تبلیغاتی برای ادکلن

اگر به دنبال تهیه عکس های تبلیغاتی برای معرفی عطر یا ادکلن هستید، موارد ذیل می تواند شما را در جهت ثبت تصویری بدیع راهنمایی نماید:

ظاهری جذاب: دقت داشته باشید که از همه عناصر برای ایجاد تصویری با ظاهر جذاب استفاده کنید تا توجه مخاطب را به خود جلب کند.

نمایش محصول: تصویری باید به گونه ای باشد که نوع محصول و ویژگی های متفاوت آن را به صورت شفاف نمایش دهد. به این ترتیب تمامی خصوصیات عطر و ادکلن به مخاطب منتقل می گردد.

محیط مناسب: به لوکیشن عکسبرداری دقت کنید و آن را با فکر انتخاب نمایید. محل تصویربرداری از عکس تبلیغاتی عطر می تواند پیام تبلیغاتی متفاوتی را به مخاطب برساند.

الگوبرداری: سعی کنید برای انجام تصویربرداری تبلیغاتی ادکلن از سایر برند ها الگوبرداری کنید، اما آن را کپی نکنید.

جذابیت بصری: ترکیب رنگ، نور و الگوها می تواند به خلق عکسی منحصر به فرد و خارق العاده در زمینه تبلیغات تبدیل گردد.

انتقال احساسات: تصویر باید به گونه ای باشد که با مخاطب ارتباط عاطفی برقرار کند و احساس مخاطب به آن عطر را به ثبت برساند.

مخاطب محوری : مهمترین نکته در ثبت تصاویر تبلیغاتی؛ به خصوص در عرصه عطر و ادکلن توجه به مخاطب و سلیقه آنهاست. در نظر گرفتن سبک و سیاق و سلیقه مشتری در هر فصلی می تواند ایده برای تبلیغ عطر محسوب شود.

داینامیک : عطر و ادکلن از جمله محصولاتی است که استفاده از لنزها و ادیت های متحرک و داینامیک تاثیر زیادی در جذابیت آنها دارد.

الهام بخشی: سعی کنید از عناصر موجود در طبیعت برای الهام بخشی و یا جان بخشی به عطر استفاده کنید. بهره گیری از اکسسوری های متنوع و خلاقانه نیز در این امر کمک کننده است.

حفظ حقوق مالکیت: یک نکته مهم در عکس تبلیغاتی عطر، آن است که حقوق مالکیت تصویر و علائم تجاری در آن کاملا حفظ گردد. در واقع نباید هیچگونه نقض قوانینی در تکثیر و انتشار آن وجود داشته باشد.

مطالعه بیشتر : نحوه گرفتن عکس تبلیغاتی ( عکاسی از محصول )

روش های ایجاد جذابیت بیشتر عکس تبلیغاتی عطر

روش های ایجاد جذابیت بیشتر عکس تبلیغاتی عطر

برای اینکه بتوانید در عکس تبلیغاتی عطر و ادکلن جذابیت خاص و منحصر به فردی را ایجاد کنید، نکات و ایده های زیر را به کار بگیرید:

استفاده از نورپردازی مناسب

استفاده مناسب و صحیح از نور و سایه می تواند حالت اغواکننده را در مخاطب برانگیزد. با توجه به رایحه عطر و نوع فصل پیش رو، استفاده از نور و رنگ مناسب و تلفیق آن با ایده های مختلف عکاسی تبلیغاتی را حتما در نظر بگیرید. نورهای نرم و ملایم جزئیات عطر را بهتر نمایش می دهد.

انتخاب پس زمینه جذاب

انتخاب والپیپر و پس زمینه مناسب در عکس تبلیغاتی عطر، نحوه تمرکز مخاطب بر روی تصویر را تهییج می کند. انتخاب یک پس زمینه ساده یکنواخت موجب ایجاد تمرکز بیشتر بر روی محصول می شود. انتخاب پس زمینه با طرح ها و الگوهای گرم و یا خنک می تواند با توجه به نوع عطر در خرید آن تاثیر گذار باشد.

تعیین مدلینگ منحصر به فرد

بهترین روش در عکس تبلیغاتی از ادکلن یا عطر انتخاب مدلینگ صحیح و متناسب با نوع عطر است. به این ترتیب عکس انحصاری تلقی شده و سیر جذابیت آن را نمی توان نادیده گرفت. تعیین نوع مدلینگ می تواند استفاده مناسب از فشن حرفه ای و باسواد در این زمینه و یا حتی عناصر ترند روز باشد. تعیین سوژه  لوکیشن مناسب و همچنین سایر نکات مهم در عکاسی را با مدلینگ تلفیق کنید تا عکسی خلاقانه به شما ارائه دهد.

جهت کسب اطلاعات از عکاسی مدلینگ کلیک کنید.

تاثیر اکسسوری در عکاسی از عطر

همانطور که میدانید اکسسوری باید حتما متناسب با نوع عطر و ویژگی های آن تعیین گردد. اگر از فشن حرفه ای برای عکاسی استفاده نمی شود، مسلما از تکنیک فلت لی اوت از زاویه بالا بهره گرفته می شود. این نوع بهترین زاویه برای عکسبرداری از چنین محصولاتی است. اکسسواری مورد نظر باید تعیین کننده و یا تقویت کننده بوی عطر یا ادکلن باشد.

در واقع اکسسوری تکمیل کننده برند عطر است. به عنوان مثال استفاده از گل های طبیعی، شمع، و اکسسوری کوچک رنگی متناسب با خنکی یا گرمی عطر حتما سازنده است. بنابراین تاثیرگذاری اکسسوری ها را در افزایش جذابیت عکس ها فراموش نکنید تا بتوانید علاوه بر تبلیغ عطر، مخاطبان زیادی را هم جذب کنید.

بهترین دوربین برای عکاسی تبلیغاتی در حوزه عطر

به طور کلی انتخاب دوربین تا حد زیادی به نیاز و سلیقه عکاس و از همه مهمتر تجربه حرفه ای او بستگی دارد. با این حال، برای عکاسی از عطر و ادکلن که نشان دهنده احساسات و نوع عطر و بوی محصول است، بهتر است از دوربینی با رزولوشن بالا استفاده شود.

انتخاب دوربین حرفه ای با سنسور بزرگ و لنز با فاصله کانونی بزرگ تکمیل کننده تصویر است. در واقع انتخاب چنین لنزهایی با دیافراگم باز؛ همچون لنز پرایم با انتخاب فاصله کانونی 50mm و یا 85mm کاملا مناسب به نظر می رسد. توجه داشته باشید که این نوع لنزها با ایجاد عمق کم میدان و والپیپر مناسب برجسته سازی عناصر عطر را تسهیل می کند.

مطالعه بیشتر : معیارهای مهم در خرید دوربین عکاسی

مروری بر بهترین نوع عکس تبلیغاتی عطر

اگر به دنبال انتخاب بهترین سوژه و یا پس زمینه برا ی عکس تبلیغاتی عطر و یا ادکلن هستید، سعی کنید آن را با توجه به نیاز کاربر و مخاطب تعیین کنید. در واقع بهترین گزینه آن است که خود را به جای مخاطب قرار دهید و نیازهای آنها را در عکس محصول اعمال نمایید.

 

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *