یکی از رایج ترین و پرمخاطب ترین انواع عکاسی در لوکیشن های باز، فضای آزاد و یا در آتلیه ها، عکاسی در سالگرد ازدواج است. برای جذاب تر به نظر رسیدن عکس سالگرد ازدواج خود، بهتر است با ژست های مناسب این نوع عکاسی آشنا باشید.

اهمیت عکس سالگرد ازدواج

از آنجا که سالگرد ازدواج به عنوان یک مراسم و سالگرد عاشقانه و به یاد ماندنی برای زوجین محسوب می گردد، لذا ثبت تصاویر آن خالی از لطف نیست. این سالگرد می تواند در یادمان نامزدی، عقد و یا مراسم ازدواج باشد. شما میتوانید برای ثبت خاطرات دونفره خود عکاسی عقد و ازدواج خود را با ایده های خاص ثبت کنید.

توجه به این موضوع و ثبت تصاویر خاطره انگیز می تواند در بهبود کیفیت روابط زوجین تاثیرگذار باشد. یکی از راه های ثبت این تصویر، عکس سالگرد ازدواج است که خاطره مثبتی را در ذهن فرد به یادگار می گذارد.

از جمله نکات مهم ثبت این تصاویر می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • این تصویر می تواند به عنوان یک یادگاری با ارزش تلقی شود که در طول گذشت زمان تغییرات شما و همسرتان را یادآور می شود.
  • نشان دهنده تعهد و پایبندی دو طرف به رابطه زناشویی و زوجین خود است.
  • نوعی هدیه مناسب برای سالگرد ازدواج محسوب می شود.
  • مهم و ارزشمند بودن رابطه پایدار زوجین را یادآور می شود.

عکاسی سالگرد ازدواج در طبیعت بهتر است یا در آتلیه؟

عکاسی سالگرد ازدواج در طبیعت بهتر است یا در آتلیه؟

انتخاب لوکیشن مناسب برای عکس سالگرد ازدواج تا میزان زیادی به هزینه ای که شما در نظر گرفته اید و همچنین سلیقه شخصی شما بستگی دارد. عکاسی در فضای باز و طبیعت به دلیل زیبایی پس زمینه می تواند به خلق آثار زیبا و بدیعی با زمینه رنگی و تم طبیعت به شما دهد. در واقع حس آرامش و صمیمیت بیشتری در تصاویر تلالو پیدا می کند.

عکاسی در آتلیه نیز با توجه به امکانات نورپردازی و پس زمینه خلاقانه عکسی شیک و باکیفیت را فراهم می کند. اگر به دنبال تصویری دلخواه و متفاوت هستید، حتما تصویربرداری در آتلیه با تغییرات مناسب در نورپردازی و لباس ها را امتحان نمایید.

ژست های جذاب برای تصویربرداری در سالگرد ازدواج

ژست های مختلفی را می توان در عکاسی سالگرد ازدواج به کار برد. حتی زوجین می توانند ژست های مدنظر و مورد علاقه خود را با عکاس در میان بگذارند تا در عکس ها پیاده سازی شود. با این وجود، برخی ژست ها در این میان وجود دارند که کاملا اصولی و استاندارد برای موقعیت خاصی در نظر گرفته شده اند. از جمله این نوع ژست ها، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ژست قبل از بوسه

ژست قبل از بوسه

یکی از بهترین ژست های مربوط به عکسبرداری در عکس سالگرد ازدواج، مربوط به فیگورهای قبل و حین بوسه است. در این نوع ژست، زوجین در کنار هم ایستاده و به سمت هم خم می شوند . این در حالتی است که صورت در موضع بوسیدن قرار گیرد. بستن چشم ها به آرامی و همچنین آرامش موجود در  صورت می تواند در طبیعی به نظر رسیدن آن کمک کند. این ژست را می توان نشانی از عشق  و علاقه زوجین به یکدیگر دانست.

ژست آغوش

ژست آغوش

از دیگر ژست های جذابی که برای سالگرد ازدواج کاملا مناسب به نظر می رسد، ژست در آغوش گرفتن است. این نوع دارای پوزیشن های متعددی است که هر کدام با توجه به سلیقه زوجین و یا انتخاب عکاس می تواند برگزیده شود.

زوجین می توانند یکدیگر را در آغوش گرفته و در حالی که دست ها بر روی شانه یکدیگر است، به طرف دوربین لبخند بزنند. اگر سایر فیگورهای مرتبط با در آغوش گرفتن را می پسندید، حتما با عکاس در میان بگذارید. این نوع  ژست نشان دهنده اتحاد و نزدیکی بین زوجین است.

ژست دست در دست

ژست دست در دست

این نوع ژست که به وفور در تمامی عکس های سالگرد ازدواج دیده می شود و حتما یک فریم از فیلم را در بر میگیرد، دارای علاقمندان زیاد است. بهتر است زوجین مقابل هم بایستند و در حالی که دست های یکدیگر را گرفته اند به سمت دوربین لبخند بزنند. این نوع ژست بیشتر برای نمایش تعهد و میزان پایبندی زوج به یکدیگر است.

ژست چشمک زدن

ژست چشمک زدن

اگر علاقمند به داشتن خاطره ای خوش از روز سالگرد ازدواج و یا عکس های آن هستید، حتما این فیگور را تجربه کنید. زوجین می توانند در مقابل یکدیگر بایستند و با فرم ها و یا حالت هایی که عکاس به آن ها راهنمایی می کند، همراه با خنده ملایم و چشمک عشق و شادی خود را به تصویر بکشند.

ژست کنار هم

ژست کنار هم

یکی از کلاسیک ترین انواع فیگورهای عکاسی در سالگرد ازدواج ژست کنار هم قرار گرفتن زوجین است. در این ژست زوجین در کنار هم قرار گرفته و با توجه به اختلاف قدی بین زوجین می توانند دست در دست و یا دست بر روی شانه و یا کمر قرار بگیرند. این نوع ژست نشان دهنده میزان وفاداری و عشق خالص دو طرف به یکدیگر است.

بیشتر بدانید : چند ایده ژست عکاسی برای مراسم عقد

نکات مهم در زمان تصویربرداری در سالگرد ازدواج

نکات مهم در زمان تصویربرداری در سالگرد ازدواج

در عکس سالگرد ازدواج بهتر است برخی نکات و اقدامات را رعایت کنید تا تصویری جذاب تر و خلاقانه تر به شما ارائه دهد. از جمله این نکات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نورپردازی: بهتر است از نور طبیعی برا ی صمیمانه تر نشان دادن عکس های سالگرد ازدواج استفاده کنید. در غیر اینصورت با توجه به روشنای روز و همچنین زوایای انتخاب شده نور طبیعی، فلاش دوربین و سایر نورپرده ها بهره گیرید.

عمق میدان: اپرچر دوربین را برای تنظیم عمق میدان در نظر بگیرید. به این ترتیب با تنظیم صحیح دوربین می توانید زمینه را به میزان دلخواه تار نمایید که خود موجب ایجاد تمرکز بر روی زوجین می گردد.

سرعت شاتر: اگر از ژست های حرکتی برا ی ثبت عکس سالگرد ازدواج بهره گرفته اید، حتما به تنظیم سرعت شاتر توجه کنید. اگر سرعت شاتر بالا باشد، حرکات را فریز می کند. در مقابل اگر سرعت شاتر پایین باشد، حرکات زوجین را تار نمایش می دهد.

حساسیت ایزو: اگر در مکانی عکاسی می کنید که دارای نور کمی است، حساسیت ISO دوربین را افزایش دهید تا با نور بهتری به ثبت تصاویر بپردازید. البته میزان آن را رعایت کنید تا در ثبت تصاویر دچار نویز گیری نگردید.

تعادل سفیدی: با توجه به میزان نور محیط، تعادل سفیدی را رعایت کنید تا از ثبت عکس با رنگ های غیر واقع به دور باشید.

فوکوس: ژست های نزدیک زوجین در میان انواع ژست عکس سالگرد ازدواج بهتر است به کمک فوکوس تنظیم گردند. تنظیم فوکوس بر روی حرکات زوجین بسیار مناسب به نظر می رسد.

حالت های خاص: خوب است بدانید برخی از دوربین ها دارای حالت ها و آپشن های خاصی برای عکاسی سالگرد ازدواج هستند. این حالت ها؛ همچون پرتره، حالت سیاه و سفید و یا پانوراما به ترتیب برای تمرکز بر روی اشخاص، تاثیرات خاص و یا ژست های گروهی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بدانید : 15 ژست جدید و زیبا عکاسی عروس و داماد

مروری بر ژست های مناسب در تصویربرداری سالگرد عروسی

اگر به دنبال ثبت تصاویری جذاب برای سالگرد ازدواج خود هستید، آشنایی با ژست های مناسب آن را فراموش نکنید. در این مطلب سعی شد انواع ژست های سالگرد ازدواج و تنظیمات صحیح دوربین برای این حالت را آموزش دهیم.

 

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *