عکاسی محصولات غذایی هم یکی از شاخههای عکاسی صنعتی به شمار میرود که اگر به صورت اصولی و دقیق انجام شود، میتواند تاثیراتی زیادی را بر روی مراحل فروش بگذارد. امروزه اکثر شرکتهای تولید کننده نوشیدنی یا غذاهای آماده و … گروهی عکاس را استخدام میکنند که تنها وظیفه آنها عکاسی تبلیغاتی از محصولات غذایی است.
باید بدانید که عکاسی از محصولات غذایی هم قوانین و نکات مخصوص به خودش را دارد که رعایت نکردن از آنها میتواند بر روی کیفیت نهایی عکس هم تاثیر منفی بگذارد. در ادامه این مقاله از سایت لنزو، قصد داریم تا مهمترین نکات عکاسی صنعتی از محصولات غذایی را به شما آموزش دهیم.
عکاسی تبلیغاتی محصولات غذایی
گسترش فضای اینترنت باعث شده تا همه حوزهها، دستخوش تغییرات زیادی شوند که بحث غذا و تغذیه هم از این قائله مستثنی نیست. امروزه عکسهای بسیار متنوع و زیادی از هر نوع غذایی وجود دارد که با مشاهده آنها، هر کسی ترغیب میشود که آنها را خریداری کنید که البته یکی از اهداف عکاسی محصولات غذایی هم دقیقا همین مورد است.
جدای از شرکتهایی که در بخش مقدمه هم درباره آن صحبت کنیم، امروزه اکثر کافهها و رستورانها هم سعی میکنند تا از روشهای عکاسی از مواد غذایی برای جذب مشتری استفاده کنند.
این موضوع را یادتان باشد که هزاران صفحه متنی نمیتواند جای یک عکس تبلیغاتی از غذا را بگیرد. برای همین اگر شما صاحب یک رستوران یا کافه هستید، پیشنهاد میکنم که یا یک عکاس را استخدام کنید و یا اینکه خودتان مراحل عکاسی محصولات غذایی را یاد بگیرید.
اهمیت عکاسی صنعتی از محصولات غذایی
عکاسی از فرآورده های غذایی یکی از شاخههای مختلف عکاسی تبلیغاتی به شمار میرود و همانطور هم که در بالا توضیح دادیم، میتواند تاثیرات زیادی را بر روی خرید محصولات شما داشته باشد.
هیچ کسی نمیتواند که مزایا عکاسی صنعتی از محصولات غذایی را انکار کند و همه میدانند که وجود آنها میتواند چه تاثیر زیادی را بر روی سود شما داشته باشد. در ادامه چند نمونه از مهمترین مزایا عکاسی محصولات غذایی را به شما معرفی میکنیم:
- تصاویری که از غذا گرفته میشود، میتواند ارتباط موثرتری را با مشتری برقرار کند
- میتواند باعث ترغیب فرد مقابل برای خرید غذا شود
- میتواند وجهه رستوران یا کافه شما را بهتر کند.
- میتواند باعث افزایش مشتریان شما شود
- میتواند تاثیر مثبتی را بر روی فروش شما داشته باشد
- و …
ورک شاپ عکاسی صنعتی از صنایع غذایی
تمامی مواردی که در بالاتر اشاره کردیم، میتواند نشان دهد که عکاسی محصولات غذایی اگر به صورت اصولی پیاده سازی شود، میتواند سودهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. ولی ما در بالاتر هم چندین بار تکرار کردیم که عکاسی از محصولات غذایی هم خودش نیازمند مهارت و تکنیکهای خاص خودش است و برای همین، هر کسی هم نمیتواند اقدام به عکاسی صنعتی از صنایع غذایی کند.
برای همین پیشنهاد میشود که یا یک شخصی که مهارتهای لازم در این زمینه را دارد را استخدام کنید و یا اینکه خودتان دست به کار شده و مراحل عکاسی از صنایع غذایی را یاد بگیرید. حالا چطور میتوانید مراحل یادگیری را شروع کنید؟ با شرکت در ورک شاپ عکاسی صنعتی از صنایع غذایی!
هر ساله، ورکشاپهای زیادی در سراسر ایران برگزار میشود که شما با شرکت در آنها، میتوانید مهارتهای لازم در زمینه عکاسی از محصولات غذایی را به دست بیاورید. البته سعی کنید که برای یادگیری، یکی از بهترین ورک شاپها را انتخاب کنید و درواقع هزینه کم را برای خودتان، معیار قرار دهید!
ترفند های عکاسی تبلیغاتی محصولات غذایی
عکاسی محصولات غذایی هم به مانند بقیه شاخههای عکاسی، ترفندهای مخصوص به خودش را دارد که ما در این بخش قصد داریم تا برخی از مهمترین این ترفندها را به شما معرفی کنیم:
1. از پنبه استفاده کنید
در عکسهای خودتان باید سعی کنید که غذا را گرم نشان دهید؛ به این صورت که مثلا باید یک بخاری در تصویر ظاهر شود که نشان از گرم بودن غذا باشد. ولی بخارها خیلی زود از بین میروند.
برای همین میتوانید پنبهها را گلوله کرده و سپس آنها را خیس کنید و در داخل مایکروویو قرار دهید. سپس آن را در لابلای غذا قرار دهید تا بخارها را مشاهده کنید.
2. استفاده از چسب سفید
احتمالا شما هم در تبلیغاتهای تلویزیونی مشاهده کردید که شیرها چقدر رقیق هستند؛ این رقیق بودن میتواند هر کسی را ترغیب به خرید شیر کند. این رقیق کردنها با استفاده از چسب سفید انجام میشود.
3. استفاده از گلیسیرین
استفاده از گلیسیرین در سبزیجاتها، میتواند باعث تازه نشان دادن آنها در تصاویر شود؛ البته به غیر از سبزیجات، میتوانید گلیسیرین را بر روی موادهای غذایی دیگری به مانند میوه جات هم بمالید تا اثرات آن را در تصاویر مشاهده کنید.
4. استفاده از روغن موتور
استفاده از روغن موتور به جای سس شیرین، میتواند زیبایی خاصی را به بشقاب شما ارائه دهد که درنتیجه باعث میشود تا عکس بهتری از محصولات غذایی خودتان داشته باشید.
5. استفاده از اسپری خوشبو کننده هوا
چه حسی پیدا میکنید که اگر یک عکس از یک میوه با بخار یخ ببینید؟ این کار با استفاده از اسپریهای خوشبو کننده هوا انجام میشود که میتواند حس تازگی را به ببیندهها القا کند.
قیمت عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی
قیمت عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی میتواند بستگی به دلایل مختلفی داشته باشد و در واقع دلیلهای زیادی هستند که بر روی قیمت نهایی آن تاثیر میگذارند؛ برای همین پیشنهاد میشود که اگر قصد استعلام قیمت عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی را دارید، حتما با تیم استودیو عکاسی لنزو تماس بگیرید.