فروش بیشتر محصولات در سایت های فروشگاهی و یا تبلیغات بیشتر در سایت های تبلیغاتی و اپلیکیشن هایی ؛همچون اینستاگرام و تلگرام نیاز به استفاده از تکنیک های بروز عکاسی خواهد داشت. عکاسی 360 درجه از محصول به عنوان روشی جذاب برای ثبت تصاویر با وضوح بالا از محصولات است.

تاثیر عکسبرداری چرخشی در عکاسی از محصولات

عکسبرداری 360 درجه یا همان عکاسی پاناروما ( 360 packshot photography) غالبا در فروشگاه های اینترنتی و محصولات مرتبط با تجارت الکترونیک یافت می شود. این نوع عکاسی که با هدف جلب توجه کاربر صورت می گیرد،  در رسانه های اجتماعی بسیار مشهور و محبوب است. این نوع عکسبرداری، زوایای مختلف یک محصول را برای کاربران به نمایش گذاشته و به این ترتیب شانس بیشتری برای خرید از سوی کاربر وجود خواهد داشت.

مزایای عکاسی 360 درجه

مزایای عکاسی 360 درجه

به کمک عکاسی 360 درجه محصولات و سرمایه گذاری بر روی آنها می توان فاصله تقاضا بین خرید آنلاین و حضوری را به حداقل رسانده و کاربر بدون نیاز به حضور در فروشگاه، با اطمینان به خرید خود بپردازد. از جمله مزایای مهم این نوع تصویربرداری می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  •       اعتماد و اطمینان کاربر

عکاسی 360 درجه از محصول می تواند موجب تجسم بهتر کاربران از اندازه، شکل و ویژگی های یک نوع محصول شده و در نتیجه، خریدی آگاهانه تری را به دنبال خواهد داشت.

  •       قویتر شدن برند

مسلما با خرید آگاها نه تر و بیشتر از هر محصول و برند، مشتریان رضایت بیشتری خواهند داشت و آن را به دیگران نیز توصیه می کنند و همین موجب رونق و بهبود برند خواهد شد.

  •       افزایش بازده نهایی سایت

با دارا بودن عکاسی 360 درجه از محصول، کاربران اطلاعات کاملی از محصول خواهند داشت و برای مقایسه آن به وبسایت های دیگر مراجعه نخواهند کرد و علاوه بر افزایش آمار بازدید سایت، فروش آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  •       افزایش بازدید و ترافیک سایت

کاربران به منظور مشاهده بهتر و بیشتر عکس های 360 درجه از هر محصول، موجب افزایش ترافیک سایت شده و به این ترتیب تبدیل های بیشتری نیز ایجاد می گردد.

مراحل مهم تصویربرداری 360 درجه از کالا

تصویر برداری 360 درجه با عکاسی یک محصول از زوایای مختلف آغاز می شود و چندین تصویر که معمولا با هدف عکاسی منطبق خواهد بود، با انتخاب موقعیت مناسب از محصول و استفاده از نرم افزارهای ادیت عکس؛ همچون فتوشاپ در کنار یکدیگر قرار داده تا به یک تصویر 360 درجه دست پیدا کنید.

موارد یکه باید در عکاسی 360 درجه محصولات رعایت کنیم، شامل سرعت شاتر، انتخاب موقعیت مناسب، انتخاب فاصله صحیح از محصول، در نظر گرفتن نور و نهایتا تمرکز در کار کردن با دوربین خواهند بود.

  1. سرعت شاتر

داشتن یک عکس بسیار مناسب 360 درجه از یک کالا رابطه مستقیمی با تنظیم سرعت شاتر دوربین خواهد داشت. به این ترتیب تفاوت بین عکس تار و واضح با رزولوشن بالا را درک خواهید کرد. با صرف زمان و تنظیم شاتر در موقعیت های مختلف، می توانید به بهترین نتیجه دست یابید.

  1. انتخاب موقعیت مناسب از محصول

انتخاب ارتفاع مناسب برای دوربین و توجه به جزئیات یک کالا می تواند موجب تصویر برداری بهتری از عکس شده و عکاس به درستی بداند که محصول را از چه زاویه ای تصویربرداری نماید.

  1. انتخاب فاصله صحیح دوربین از محصول

با این تصور که می بایست برای عکاسی 360 درجه از محصول، فاصله دورتری را انتخاب کنید تا بتواند کل محصول را کاور کند، مسلما تصویر نهایی خوبی را نخواهید داشت. باید به اندازه ای به محصول نزدیک شوید که عکس خروجی برای کاربر قانع کننده باشد و در نهایت می توانید برای قاب بندی، از فتوشاپ استفاده کنید.

  1. تنظیم کردن نور

از تاثیر نور بر عکاسی خود غافل نشوید. نور می تواند از منبع طبیعی یا حتی یک لامپ در جای صحیح خود باشد یا حتی تلفیقی از هر دو نور طبیعی و مصنوعی با توجه به نوع محصول می تواند راهگشای شما در ثبت تصویری بدیع باشد.

  1. تمرکز

همزمان با شروع به عکاسی از تصویر خود را جای کاربر قرار دهید و تمامی زوایایی که نسبت به آن محصول می تواند برای خریدار مهم تلقی شود را در تصاویر خود ثبت کنید وبا تمرکز کافی نسبت به زوایای و نور محیط، عکاسی خود را ادامه دهید.

برای ثبت تصاویر چرخشی از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟

برای ثبت تصاویر چرخشی از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟

مهمترین ابزارهایی که برای عکاسی 360 درجه از محصول به کمک شما خواهند آمد، شامل دوربین و لنز با رزولوشن خوب، سه پایه عکاسی، ریموت دوربین، ابزارهای عکاسی که ممکن است در ثبت تصویر نیاز باشد همچون soft box و… است.

کدام محصولات سود بیشتری از تصویربرداری 360 درجه خواهند داشت؟

به طور کلی آماده سازی و انجام تصویربرداری چرخشی نیاز به هزینه تولید بیشتری نسبت به عکس های دو بعدی معمولی خواهد داشت. از جمله این موارد می توان به سرمایه گذاری در تجهیزات و ابزارهایی که برای انجام تصویربرداری مورد نیاز است، نرم افزارهای عکاسی برای تدوین عکسهای آماده، تیم های تولید و موارد پس از عکاسی که همگی نیاز به پرداخت هزینه خواهند بود.

لذا تفکر در مورد اینکه آیا محصول مورد نظر نیاز به عکاسی 360 درجه دارد یا خیر، می تواند کمک زیادی در صرفه جویی مالی و بهره برداری بیشتر از آن گردد.

  •       در ابتدا کالای مورد نظر را هم با عکاسی 360 درجه از محصول و هم با عکس تخت و دوبعدی تجسم کرده و در نظر بگیرید که آیا با تصویر معمولی نیز تمام ابعاد آن قابل شناسایی خواهند بود یا خیر! به عنوان مثال فرش نیاز مبرمی به عکس 360 درجه نخواهد داشت؛ در صورتی که کفش با انجام تصویربرداری 360 درجه به فروش بالاتری دست پیدا می کند؛ چرا که توجه به جزئیات و زوایای مختلف آن جز دغدغه های خریدار است.
  •       در مرحله دوم با در نظر گرفتن قیمت محصول به انتخاب یکی از روش های عکسبرداری بپردازید. خریداران برای خرید محصولاتی با قیمت های بالاتر مسلما به جزئیات و زوایای یک محصول توجه بیشتری دارند و بهتر است در محصولات گران قیمت از تصاویر چرخشی بهره گیرید.

مروری بر مطلب

انجام عکاسی 360 درجه از محصولات با توجه به نیاز یک کالا و همچنین تصوراتی که خریدار از یک محصل می تواند داشته باشد، در نظر گرفته می شود. در صورت استفاده از چنین تصویربرداری برای معرفی کالای خود، علاوه بر فروش بیشتر، موجب اعتماد روزافزون کاربران به سایت خود شده و برند شما هر لحظه قوی تر و شناخته تر خواهد شد.

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *