به نظرتان یکی از مهم ترین مواردی که به هنگام مراجعه به یک آتلیه عکاسی عروس برای قرارداد آتلیه عروس باید مورد توجه قرار دهید چیست؟ البته که امکانات و خدماتی که آتلیه مورد نظر قرار است در اختیارتان قرار دهد از درجه اهمیت زیادی برخوردار است، اما آیا فقط به همین مورد باید توجه کنید؟ مسلما خیر.

از دیگر نکات بسیار مهمی که به هنگام مراجعه به یک آتلیه عروس باید مد نظر قرار داده شود و با دقت و وسواس زیادی انجام گیرد، قرارداد آتلیه عروس است. معمولا نوشتن یک قرارداد جامع و کامل از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کرده و بدین ترتیب هیچ یک از طرفین نمی توانند از مواردی که نسبت به آن تعهد داده اند تخطی کنند.

اگر هنوز آتلیه ای را برای انجام کار فیلم برداری و عکس برداری مراسم عروسی تان انتخاب نکرده اید، به شما توصیه می کنیم این متن را تا انتها مطالعه کنید تا با تمام جزئیاتی که باید در یک قرارداد آتلیه عروس ذکر شود، آشنا شوید. دقت داشته باشید که در این قرارداد، هر دو طرف باید به تمام مواردی که در متن آن ذکر می شود پایبند بوده و تمام مفاد آن را رعایت کنند.

اگر خود شما نیز نکاتی را مد نظر دارید و حس می کنید که نوشتن آنها در این قرارداد لازم و ضروری به نظر می رسد سعی کنید آنها را عنوان کرده تا انتظاراتتان به خوبی برآورده شده و عکس ها و فیلم هایی که از مراسمتان ثبت و ضبط می شود بسیار ویژه و منحصر به فرد باشند.

نکات مهم در قرارداد آتلیه عروس

ذکر برخی نکات در یک قرارداد آتلیه عروس اهمیت ویژه ای دارند. ما در ادامه قصد داریم این نکات را به شما یادآوری کنیم تا بدانید چه مواردی باید در یک قرارداد عنوان شود.

درج اطلاعات دقیق طرفین

یکی از مهم ترین نکاتی که در یک قرار داد باید عنوان شود، اطلاعات دقیق دو طرف قرارداد است. اطلاعات صاحب آتلیه از جمله نام، نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن ثابت و همراه، شماره پروانه کسب باید دقیق عنوان شود. فردی که قرار است از مراسم عروسی او عکس برداری و فیلم برداری انجام دهد نیز باید اطلاعات دقیق شخصی اش را در قرارداد ذکر کند.

اطلاعات دقیق مربوط به مراسم

اولین موردی که باید در قرارداد ذکر شود، تاریخ برگزاری مراسم است. تاریخ برگزاری مراسم، ساعت شروع و پایان، آدرس جایی که قرار است مراسم شما در آن برگزار شود و ساعت دقیقی که مسئولین فیلم برداری باید در مکان برگزاری مراسم حضور داشته باشند نیز از جمله مواردی است که باید به صورت مکتوب در قرارداد ذکر شود.

چنانچه قصد دارید بعد از پایان مراسم نیز عکس و فیلم در اختیار داشته باشید، این موضوع را با مسئولین آتلیه در میان بگذارید و در قرارداد مربوطه عنوانش کنید. تاریخ عکس هایی که به صورت فرمالیته از عروس و داماد گرفته می شود نیز از دیگر تاریخ های مهمی است که در یک قرارداد آتلیه عروس به آن اشاره می شود.

از دیگر مواردی که باید در مورد تاریخ به آن توجه کرد امکان یا عدم امکان تغییر تاریخ مراسم عروسی  است. از آنجایی که تغییر تاریخ مراسم ممکن است با سایر برنامه های آتلیه تداخل پیدا کند، بنابراین باید آتلیه این امکان را به شما بدهد که آیا می توانید تاریخ مراسم را تغییر دهید یا خیر و در صورت توافق، چه شرایطی را برای این موضوع در نظر گرفته است.

هزینه ها

هزینه ها مهم ترین مواردی هستند که در یک قرارداد باید ذکر شوند. مبلغی که مسئول آتلیه بابت تمام عکس ها و فیلم ها از شما دریافت می کند باید به صورت کاملا دقیق در قرارداد عنوان شود. نحوه پرداخت را نیز مشخص کنید.

معمولا در آتلیه ها مقداری از هزینه به عنوان بیعانه، درصدی از آن چند روز قبل از انجام مراسم و مقدار باقی مانده نیز بعد از آنکه عکس ها به عروس و داماد تحویل شد، دریافت می شود. تمامی این موارد نیز باید به صورت کاملا مشخص در قرارداد عنوان شوند تا بعدها اختلافات مالی ایجاد نشود.

در برخی موارد نیز پیش آمده است که عروس و داماد درحین مراسم عکس هایی را به ثبت می رسانند و آن ها تقاضا دارند تصاویرشان بر روی تخته شاسی چاپ شوند به همین دلیل پیشنهاد می شود برای مطلع شدن از جدیدترین قیمت های چاپ عکس روی تخته شاسی می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

هزینه های مربوط به خسارت

یکی از مواردی که در مورد خسارت باید به آن اشاره کرد، این است که اگر مسئول آتلیه به تعهدات خود عمل نکرد، باید چه مبلغی را به عنوان خسارت به طرف دیگر پرداخت کند.

مورد دیگر پرداخت خسارت، کنسل شدن مراسم عروسی است. شما باید در قرارداد عنوان کنید که اگر بنا به هر دلیلی مراسم عروسی تان کنسل شد باید چه مبلغی را به عنوان خسارت به آتلیه پرداخت کنید. درصد و میزان این خسارت نیز باید کاملا مشخص باشد.

از دیگر مواردی که به عنوان خسارت مطرح می شود، کم بودن و یا پایین بودن کیفیت عکس هایی است که در اختیار عروس و داماد قرار داده می شود. سعی کنید در قرارداد این موضوع را نیز مد نظر قرار دهید و عنوان کنید که در صورت کم بودن کیفیت عکس ها و یا مخدوش بودن آنها، آتلیه باید مبلغی را به عنوان خسارت به شما پرداخت کند. حتی اگر قسمتی از عکس ها و فیلم ها نیز از بین برود شما می توانید درخواست خسارت کنید، اما باید این مورد را در قرارداد عنوان نمایید.

امکانات ارائه شده توسط آتلیه

از دیگر مواردی که باید در یک قرارداد آتلیه عروس عنوان شود، امکاناتی است که آتلیه به شما ارائه می کند. از جمله این امکانات می توان به عکاسی در باغ، عکاسی در آتلیه، عکاسی اسپرت و فرمالیته، آلبوم عکس، عکس سرمجلسی و سایز آن و دستگاه هایی که عکس برداری و فیلم برداری با آنها انجام خواهد شد، اشاره کرد.

برای مثال برخی از آتلیه ها از هلی شات های پروازی برای عکس برداری استفاده می کنند. این هلی شات ها ریز پرنده هایی هستند که با داشتن دوربین های با کیفیت قادرند عکس هایی بسای متفاوت از مراسم در اختیار عروس و داماد قرار دهند. در صورتی که آتلیه مورد نظر شما از این امکان استفاده می کند، حتما باید در متن قرارداد به آن اشاره کند.

نکته پایانی

توجه داشته باشید نوشتن قرارداد آتلیه عروس+وشته شود. بعضا در مواردی مشاهده شده که عکس ها و فیلم ها از بین رفته و به دلیل نوشته نشدن قرار داد، عروس و داماد نمی توانند هیچ گونه ادعا و یا خسارتی را طلب کنند. نوشتن دقیق میزان هزینه ها نیز از دیگر مواردی است که مانع می شود مسئول آتلیه از شما پول بیشتری درخواست کند.

به منظور اطلاع از دقیق ترین قیمت های آتلیه عکاسی می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نماید و یا با کارشناسان آنلاین استودیو لنزو ارتباط برقرار نمایید.

ممنون از رأی دهی شما کاربر عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *