امروزه با توجه به تبلیغات فراوان به صورت اینترنتی، عکاسی صنعتی نیز بسیار رواج داشته است و صاحبان کسب و کار همواره به دنبال عکس هایی از محصولات خود بوده اند تا بتوانند مردم را به خرید محصولات خود علاقمند کنند.

ما در ادامه این مقاله 5 نکته برای شما شرح می دهیم تا شما بتوانید کیفیت عکس های محصولات خود را بالا ببرید.

5 نکته مهم برای بهبود تصاویر محصولات

شما برای داشتن عکس های بسیار زیبا و کارآمد از لحاظ کاربران و مشتریان باید نکاتی را رعایت کنید که ما در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

1-قرار دادن دوربین بر روی سه پایه

البته سه پایه در عکاسی از محصولات و موجودات بی جان اهمیت بسیار خاصی دارد و استفاده از این سه پایه ها مانع از لغزش و لرزیدن دست های شما هنگام عکس برداری می شوند.

اگر بتوانید دوربین (یا گوشی تلفن همراه) خود را بر روی یک سه پایه قرار دهید، آن وقت سرعت شاتر شما می تواند بدون هر گونه ریسک تار شدن ناشی از لرزش دوربین، به هر اندازه که دوست دارید طولانی شود. یک تصویر واضح و شارپ برای عکاسی محصول ضروری است.

شما با داشتن یک سه پایه دیگر نیاز ندارید که دوربین را بر روی دست های خود نگه دارید و می توانید بر روی ترکیب بندی خودکار فعالیت داشته باشید و دوربین در همین حین بر روی مکان ثابت قفل و بی حرکت می شود.

قرار دادن دوربین بر روی سه پایه

2-نورپردازی مناسب

شما می توانید نورپردازی محصول و مکان مورد نظر را با استفاده از نور طبیعی انجام دهید و نیازی به خرید و تهیه چراغ های استودیویی نمی باشد.

البته شما باید با توجه به نورگیری مکان مورد نظر این فعالیت را انجام دهید.

برای نورپردازی مناسب حتما نیاز نیست که لوازمات و تجهیزات گرانبهای استودیویی داشته باشید و یا یک اتاق اختصاصی برای عکس برداری داشته باشید. هرچند در صورت داشتن بودجه برای استفاده از استودیو عکاسی کار شما را کمتر میکند .

شما می توانید حتی این کار را بر روی یک میز کنار پنجره انجام دهید.

شما برای نورپردازی باید نکاتی را در نظر داشته باشید که با توجه به تجربه شما به دست می آید.

برای مثال برای عکس برداری از یک محصول براق و پیشرفته شما باید نور مصنوعی را به عکس خود اضافه کنید و برای محصولات طبیعی تر بهتر است که از نورهای طبیعی استفاده شود.

نورپردازی مناسب

3-گرفتن عکس از محصول از زوایای مختلف

شما با عکس گرفتن از زوایا مختلف می توانید جزئیات و تمام  چیزهایی را که نیاز است مشتریان مشاهده کنند، را به بهترین شکل به نمایش بگذارید.

همچنین شما با عکاسی از زوایای مختلف می توانید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام توضیحات و محتوای بیشتری در رابطه با محصول خود در بخش توضیح قرار دهید.

4-جلوگیری از فوکوس نامناسب و بیجا

در برخی مواقع فوکوس کردن بر روی محصول باعث می شود که عکس محصول تار شود و یا بخشی از محصول در عکس مشخص نباشد. پس شما باید بدانید که در چه زمانی بر روی محصولات فوکوس کنید.

در برخی مواقع فوکوس بیجا مانع طبیعی جلوه داده شدن محصولات می شوند.

5-استفاده از بک گراند سفید

بک گراندهای سفید معمولا اولین گزینه عکاسان برای عکس برداری از محصولات می باشند.

رنگ سفید در سطح بازتاب نور بسیار طبیعی جلوه می دهد و می تواند یکی از ابزارهای نورپردازی به شمار آید.

محصولات رنگی با پشت زمینه های سفید بسیار زیبا و جذاب می شوند و ترکیب رنگی خاص و استانداردی را می سازند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از بک گراند سفید، ویرایش آسان و راحت تصاویر می باشد.

 

شما عزیزان میتوانید خدمات عکاسی خود را به استودیو حرفه ای لنزو بسپارید .

 

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *