پس زمینه عکاسی صنعتی یکی از مهم ترین بخش های عکس تبلیغاتی یا صنعتی می باشد که شامل مشخص کردن نوع، رنگ و شکل پس زمینه عکاسی تبلیغاتی می شود.

در بیشتر اوقات، عکاسی تبلیغاتی از محصولات و خدمات در محیط‌های داخلی صورت می‌گیرد و همین مسئله اهمیت انتخاب هوشمندانه پس‌زمینه‌ تصویر را نشان می دهد.

مهم ترین نکته در قسمت طراحی و انتخاب بک گراند عکاسی تبلیغاتی این است که پس زمینه عکس های تبلیغاتی باید جذاب و کاربر پسند باشند اما نباید زرق و برق پس زمینه به گونه ای باشد که مخاطب را از مشاهده سوژه اصلی گمراه کند.

پس‌زمینه یا بک‌گراند باید به گونه‌ای باشد که نگاه بیننده را به سوژه سوق دهد. در واقع، سوژه و پس‌زمینه، باید در یک راستا عمل کنند و آن هم جلب توجه مخاطب است.

در این مقاله از استودیو لنزو قصد دارین به شرح ویژگی هایی که پس زمینه عکاسی تبلیغاتی (پس زمینه عکاسی صنعتی) باید دارا باشد بپردازیم و به بهترین پس زمینه ها به منظور استفاده در عکاسی صنعتی اشاره کنیم؛ امیدواریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین بک گراند عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی

عکس هایی که بهترین شکل گرفته می شوند و به صورت حرفه ای می باشند دارای جزئیات بسیاری هستند که باید به مخاطبان نشان داده شوند.

عکس‌های حرفه‌ای حاوی نکات بسیاری هستند و هر جزئیاتی که در آن دیده می‌شود، معمولا دلیلی دارد.

این مساله در عکس‌های تبلیغاتی، نمود پر رنگ‌تری دارد و به جزئیات، خطوط، زاویه دید و در واقع همه‌ی موارد، بسیار دقت می‌شود. انتخاب پس‌زمینه‌ی مناسب می‌تواند نتیجه‌ی کار شما را به شدت دگرگون سازد و یک عکس حرفه‌ای به شما تحویل دهد تا فروش بهتر و بیشتری داشته باشید.

به این دلیل که هدف عکاسی صنعتی معرفی محصولات یا خدمات می باشد، نباید از عواملی استفاده شود که موجب حواس پرتی مخاطبان شود زیرا در این صورت مخاطبان از سوژه اصلی گمراه می شوند و توجه زیادی به آن ندارند.

به همین موجب، بسیاری از عکاسان پس‌زمینه‌ی خلوت و ساده مانند رنگ سفید خالص را ترجیح می‌دهند، اما همیشه این گزینه کارساز نیست.

به طور قطع نمی توان از پس زمینه سفید رنگ در تمام عکاسی های صنعتی استفاده کرد به این دلیل که تمام عکس های تبلیغاتی مانند یکدیگر می شوند.

برای مشاهده ی آموزش عکاسی صنعتی با موبایل از این قسمت وارد شوید.

مناسب ترین بک گراندها در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

همان طور که اشاره شد بسیاری از عکاسان و فعالان در این حوزه ترجیح می دهند که از پس زمینه های سفید رنگ استفاده کنند اما باید گفت که نمی توان به طور مداوم از این نوع پس زمینه استفاده کرد؛ به همین منظور باید به فکر روش ها و در واقع سایر پس زمینه های عکاسی تبلیغاتی بود.

استفاده از رنگ مخالف به عنوان پس زمینه

برای اینکه بتوان به شکل بهتر محصول یا خدمات را معرفی کنیم و در واقع مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد، باید رنگ پس زمینه با سوژه اصلی کنتراست داشته باشد.

به عنوان ما قصد داریم یک سوژه به رنگ سفید را به مخاطبان نشان دهیم؛ در این مورد قطعا نمی توان از رنگ سفید به عنوان پس زمینه استفاده کرد.

سوژه مدنظر در هر شاخه ای که می باشد بهتر است که با رنگ پس زمینه دارای کنتراست باشد تا بتواند دارای وضوح بیشتری باشد.

برای این کار نیاز به استفاده از پس زمینه های بزرگ و عجیب و غریب نمی باشد بلکه می توان از یک مقوا رنگی نیز به این منظور استفاده کرد.

استفاده از موارد مرتبط با محصول در پس زمینه

یکی از مهم ترین نکاتی که در عکاسی صنعتی دارای اهمیت می باشد این است که یک عکس تبلیغاتی (صنعتی) علاوه بر مختصر و مفید بودن باید گویا نیز باشد.

استفاده از موارد و عناصری که با محصول یا خدمات دارای ارتباط هستند، یکی از روش هایی می باشد که موجب می شود عکاسی تبلیغاتی از محصول شما دارای مفهوم و معنای بیشتری باشد.

دقت داشته باشید که داستان عکس، در پس‌زمینه روایت می‌شود.

به عنوان مثال اگر قصد عکاسی از وسایل بهداشتی  کودکان را دارید بهتر است از چند وسیله کودک در پس زمینه استفاده کنید تا معنا و قابلیت های سوژه بیشتر نمایان شود.

وجود صابون بچه، شامپو یا سایر وسایل مرتبط با حمام کودک همه گزینه‌هایی هستند که برای این موضوع مناسب هستند.

بهتر است که از عناصری در پس زمینه عکس تبلیغاتی استفاده شود که ویژگی های محصول را نیز شرح می دهند.

البته باید توجه داشته باشیم که در استفاده از عناصر مرتبط با محصول در عکس‌های تبلیغاتی و صنعتی، نباید زیاده‌ روی کنیم زیرا باعث شلوغ شدن تصویر و حواس‌پرتی مخاطب می‌شود که این موضوع با هدف ما منافات دارد.

انتخاب پس زمینه های رنگ روشن و سفید

 

رنگ پس زمینه سفید یکی از بهترین انتخاب ها برای عکس تبلیغاتی یا صنعتی شما می باشد.

یک پس زمینه سفید رنگ می تواند به بهترین شکل به شرح و فوکوس بر روی محصول یا خدمات بپردازد.

به همین منظور، رنگ سفید، یکی از بهترین پس‌زمینه‌های عکاسی تبلیغاتی است و باعث می‌شود محصول، محور اصلی تصویر ما باشد.

البته همان طور که گفته شد نمی توان از رنگ سفید در تمام عکس های تبلیغاتی استفاده کرد.

استفاده از رنگ های روشن و سفید و ارجحیت آن ها نسبت به رنگ های تیره این است تناژ رنگی رنگ های روشن و سفید به گونه ای می باشد که موجب حواس پرتی مخاطبان نمی شود و عمده حواس مخاطب را به سوژه اصلی جلب می کند.

البته اگر قصد عکاسی از سوژه های سفید رنگ را دارید پیشنهاد می شود که برای کیفیت بهتر عکس از پس زمینه های تیره رنگ استفاده شود.

به عنوان مثال در عکاسی صنعتی از طلا و جواهرات استفاده از رنگ های تیره به عنوان پس زمینه برق و انعکاس این موارد را به بهترین شکل نشان می دهد.

استفاده و انتخاب پس زمینه های خلاقانه و منحصر به فرد

برای انتخاب بک گراند عکاسی صنعتی نیاز است که تنها از الگوهای خاص پیروی کنید و از یک دستور خاص ایده بگیرید.

بلکه با کمی تفکر و نگاه به اطراف و محیط می توانید پس زمینه های بهتری انتخاب کنید که در واقع نشان از خلاقیت و شم هنری عکاس می باشد.

نبوغ و خلاقیت یکی از مهم ترین و حیاتی ترین اصول در هنر به خصوص عکاسی صنعتی می باشد.

استفاده از موارد و الگوهای تکراری

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود توجه مخاطب به سمت سوژه معطوف شود، استفاده از الگوهای تکراری در انواع پس‌زمینه‌های عکاسی تبلیغاتی است.

یک دیوار آجری، سرامیک‌های ساده و تکراری، پرده‌های کرکره و هر شکل دیگری که الگوی منظم و تکراری دارد، پیشنهادهایی است که باعث می‌شود توجه مخاطب به سوژه بیشتر جلب شود.

استفاده از سایه سوژه اصلی در پس زمینه

اگر دارای ایده خاصی برای طراحی و ساخت پس زمینه عکس گرفته شده محصول خود ندارید می توانید از سایه سوژه مدنظر در پس زمینه استفاده کنید.

استفاده از سایه‌ی سوژه یا محصول و یا انعکاس تصویر آن در بخشی از پس‌زمینه مانند آینه یا آب می‌تواند به اندازه‌ی کافی مهیج باشد و حس طبیعی بودن را به بیننده القا کند.

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.