عکاسی تبلیغاتی به نوعی عکاسی از محصول ، چالش برانگیزی می باشد که به طور همزمان از چند هنر استفاده می شود.

یک عکاس تبلیغاتی ، علاوه بر داشتن احساس قوی باید توانایی درک متقابل و درست از خواست، ذائقه و نیاز کارفرمای خود را نیز داشته باشد.

عکاسی از محصول یکی از مهم ترین عنصرهای کمپین تبلیغاتی به شمار می آید و می توانید نقش حیاتی این موارد را در بیلبوردها، مجلات، پوسترها و تیزرها مشاهده کنید. حهت عكاسی صنعتی از اين بخش وارد شويد .

در این مقاله از استودیو لنزو قصد داریم به شرح نحوه گرفتن عکس تبلیغاتی بپردازیم و در این رابطه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

قطعا زمانی که شما به تبلیغ از یک محصول برخورد می کنید در نگاه اول به عکس های تبلیغات نگاه می کنید و نه متن و…

بیشتر اوقات یک عکس، سرنوشت آگهی تبلیغاتی را تعیین می‌کند و افراد با توجه به کیفیت و قابل توجه بودن تصویر، به سایر اجزاء تبلیغ نگاه و توجه می‌کنند.

استفاده از جنبه های مختلف عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی از محصول، می تواند شانس دیده شدن تبلیغ شما توسط افراد مختلف را افزایش دهد.

عکس تبلیغاتی ، به معنای گرفتن عکس از یک محصول یا خدمات به منظور معرفی و تبلیغ آن است.

البته در عکاسی تبلیغاتی باید به این نکته اشاره کرد که تنها با این عکس ها شما نباید به فکر کیفیت و فریبنده بودن عکس باشید؛ بلکه این عکس ها باید به گونه ای باشند که مخاطب و افراد مختلف حس کنند و در واقع قانع شوند که به این خدمات یا محصولات نیاز دارند.

تنها چند روش محدود برای برداشت  یک عکس تبلیغی مناسب وجود دارد. 

عکس تبلیغاتی از کالاها را می‌توان در حین استفاده و کاربرد آنها و یا بر روی یک زمینه خالی و سیاه برداشت. برای اضافه کردن جذابیت بصری و تحریک حس کنجکاوی مخاطب، ممکن است محصول را در یک موقعیت یا مکان غیر معمول نمایش دهیم.

در این روش ، عکاسی از خدمات به مراتب سخت تر از عکاسی از محصول می باشد.

مبالغه کردن یکی  از راه‌های گرفتن عکس تبلیغاتی از خدمات است.

عکس‌های تبلیغاتی ، عموما به منظور چاپ گرفته می‌شوند، به عنوان مثال، چاپ در روزنامه یا چاپ یک مجله تبلیغاتی، هرچند در فضای مجازی یا تلویزیون و مانند آن هم، از عکس تبلیغاتی استفاده می‌شود.

یک عکاس تبلیغاتی به چه دانش هایی نیاز دارد؟

صنعت تبلیغات و عکاسی دارای رقابت شدیدی می باشد و موفقیت در این رشته نیازمند داشتن برخی دانش ها و اطلاعات می باشد.

برای به دست آوردن این دانش ها نیاز به داشتن یک مدرک تخصصی و گذراندن یک دوره ویژه می باشد. جهت كسب اطلاعات در مورد آموزش عكاسی صنعتی در منزل از اين قسمت وارد شويد .

وجود شم روانشناسی، اطلاعاتی راجع به بازاریابی و همچنین درک فرهنگی، از جمله چیزهایی است که برای موفقیت نیاز دارید. همچنین اصول حرفه‌ای عکاسی را هم نباید فراموش کنید!

شما به موارد دیگری برای عکاسی تبلیغاتی مانند شناخت رنگ، نور، افکت، نرم افزار، فهم زیباشناختی و جلوه‌های بصری نیز نیاز دارید تا یک عکاس موفق در این شاخه شوید.

مهم ترین نکات در عکاسی تبلیغاتی

در عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی از محصول مواردی وجود دارند که شما با توجه به آن ها می توانید به موفقیت در این رشته دست پیدا کنید و بهترین نتیجه ها را ثبت کنید.

اجتناب از انتخاب پس زمینه های طرح دار

هر شی اضافه ای مانند الگوهای اضافه، پایه، اشیاء یا هر چیز دیگری می تواند موجب منحرف شدن مخاطب شود و ذهن مخاطب را از دیدن سوژه اصلی منحرف کند.

باید به این نکته اشاره کرد که شما به عنوان یک عکاس زمان کمی را در اختیار دارید تا بتوانید نظر و توجه مخاطبان را جلب کنید.

عکاسی از محصول در نماهای مختلف

در این شاخه از عکاسی، تنوع و تعداد عکس از ضروریات به شمار می آِید.

مشتریان حتی زمانی که قصد خرید محصولات را به صورت فیزیکی دارند به سادگی نمی توانند خود را برای خرید محصول مورد نظر متقاعد کنند!

وقتی قرار است مشتری یک خرید اینترنتی داشته باشد، نیاز داریم که به او اطمینان دهیم که همه جزئیات لازم در مورد کالا یا خدمات را در عکس‌ها مشاهده می‌کند. برای همین است که تاکید داریم از تمامی زوایا و نماهای ممکن و با ریزترین جزئیات، از محصول عکس بگیرید و در مقابل چشم مخاطب قرار دهید.

پیشنهادی که معمولا برای این روش پیشنهاد می شود این است که از تکنیک 360 درجه عکاسی استفاده شود.

آماده کردن محصول برای عکاسی

قبل از عکاسی از محصول نیاز است که شما محصول را به طور کامل برای عکاسیی آماده کنید.

عکاسی تبلیغاتی نیاز به مقداری آماده‌سازی اولیه دارد. تصور کنید قرار است از یک لباس عکس بگیرید. وجود کلی چین و چروک یا لکه و کثیفی بر روی این محصول، کار شما را در جلب کردن نظر بیننده مشکل خواهد کرد.

 پس لازم است از قبل، لباس را تمیز کرده باشید و کاملا اتو کشیده و شیک در برابر دوربین قرار دهید.

رزولوشن بالا

یکی از مهم ترین نکاتی که توجه به آن می تواند کیفیت عکاس های ثبت شده را افزایش دهد، استفاده از رزولوشن بالا می باشد.

این کار باعث جلب توجه بیننده و درگیر شدن او با جزییات محصول می‌شود که این موضوع، شانس شما را برای قانع کردن مخاطب و تبدیل او به یک مشتری را افزایش خواهد داد.

نشان دادن لوگو (برند)

با قرار دادن لوگو یا برند محصول خود می توانید برند خود را در میان اذهان مردم قرار دهید و افراد مختلف از وجود برند شما آگاه شوند.

شما می توانید در عکاسی از محصول، لوگو خود را نیز در بخشی از عکس قرار دهید به گونه ای که هیچ مشکلی برای عکس به وجود نیاید.

رأی بدهید