معمولا عکاسی صنعتی با هدف معرفی و تبلیغ محصول انجام می شود که عکاسی صنعتی از شکلات نیز در همین دسته قرار دارد و  این نوع از عکاسی ظرافت ها و نکات های ریزی را دارا می باشد که توجه به آن ها بسیار مهم می باشد.

عکاسی از شیرینی و شکلات به دلیل مشخصات ظاهری که این محصولات دارند باید به گونه ای باشند که مخاطبان با دیدن این محصولات مایل و در واقع وسوسه شوند که این محصول را خریداری نمایند.

در این صورت است که این عکسها تاثیرگذاری لازم را برای بازاریابی و فروش موفق خواهند داشت. 

انواع مختلف شکلات و شیرینی از جمله پرطرفدارترین خوراکی ها و مواد مصرفی به شمار می‌روند و اکثر مردم به این محصولات علاقه نشان می‌دهند و این محصولات را خریداری می نمایند.

این روزها در شبکه های اجتماعی و محیط های دیگر عکس های مختلف و جذابی را از این محصولات مشاهده می کنید که در واقع تمام آن ها نمونه ای ضعیف یا حرفه ای از عکاسی صنعتی شکلات و شیرینی به شمار می می آیند.

عکاسی از این نوع محصولات غذایی کار ساده ای نیست. عکسهای این محصولات باید ضمن جذابیت خلاقانه نیز باشند، خلاقیتی که باعث تحریک اشتهای بیننده می شود و به گونه ای باشد که مخاطب در سریع ترین زمان اقدام به خرید این محصولات کند.

در این مقاله از استودیو لنزو قصد داریم اطلاعات کاملی در رابطه با عکاسی صنعتی شکلات و شیرینی در اختیار شما قرار دهیم؛ امیدواریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت عکاسی صنعتی شکلات و شیرینی به صورت حرفه ای

امروزه عکس های حرفه ای و با کیفیت از محصولات یکی از مهم ترین ابزارها به منظور بازاریابی موفق و فروش بیشتر محصولات به شمار می آید.

این موضوع در مورد عکاسی صنعتی شکلات و شیرینی هم مطابقت دارد و باید عکسهای این محصولات خیلی حرفه ای تهیه شوند.

عکاسی از شکلات و شیرینی شامل چه محصولاتی می شود؟

در عکاسی صنعتی از شکلات و شیرینی با انواع مختلف و تنوع بالایی مواجه هستید.

مواردی از قبیل عکاسی از کیک و شیرینی و عکاسی از کوکی‌ها، عکاسی از شکلات ها و آب نبات ها و بسیاری از تنقلات که در این صنعت غذایی قرار دارند. باید به این نکته اشاره کرد که  عکاسی از تمام این محصولات به یک شیوه و روش انجام نمی شود.

عکاسی از محصولات این صنعت در شرایط متفاوتی انجام می شود. مثلا ظروف و نورپردازی عکسهای شیرینی و کیک ها نسبت به شکلات های رنگی و براق متفاوت هستند.

 باید عکسهای این محصولات را با نورپردازی اختصاصی و ایده هایی متناسب با نوع کاربرد و جنس و بافت آنها تهیه کرد.

نورپردازی در عکاسی صنعتی شکلات و شیرینی

نورپردازی در تمام شاخه های عکاسی صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد به همین منظور باید توجه داشته باشید که بهترین نوع نورپردازی را با رعایت نکات برای عکاسیی خود امتحان و انتخاب کنید.

نور در عکاسی از محصولات و بخصوص سوژه های رنگی مانند شیرینی ها و آبنبات ها بسیار متفاوت و تاثیرگذارتر است.

اگر قصد عکاسی از شکلات و شیرینی با موبایل را دارید، بهترین گزینه برای نورپردازی استفاده از نور کنترل شده روز می باشد.

اما اگر آفتاب گیر یا پنجره مناسبی برای دریافت نور ندارید بهتر است که از نورپردازی های مصنوعی استفاده کنید.

لامپ های کم مصرف و یا ال ای دی بهترین گزینه در این شرایط هستند.

 اگر نور خورشید یا لامپ های شما دارای شدت زیادی هستند باید توسط یک پرده یا پارچه نازک این نورهای قوی و شدت دار را به صورت کنترل شده به محصولات بتابانید.

برای این کار تنها کافیست پرده  یا پارچه نازک را بین سوژه و منبع نور که نور خورشید یا نورهای مصنوعی است قرار دهید.

اما اگر قصد دارید به صورت حرفه ای عکاسی صنعتی شکلات و شیرینی را انجام دهید بهترین گزینه ها برای نورپردازی استفاده از فلاش ها و مادیفایرها می باشد.

 

بعضی از این محصولات مثل آبنبات ها و پاستیل ها رنگی و شفاف هستند و برخی دیگر مثل کیک ها و کوکی ها بافت و ساختار متفاوتی دارند. 

هر کدام از این محصولات نیاز به نورپردازی مختص خود برای نشان دادن ویژگی های ظاهری و رنگها واقعی دارند.

نکات مهم در عکاسی صنعتی از شکلات و شیرینی

عکاسی از شکلات، شیرینی و سایر محصولات مشابه معمولا به دو صورت زمینه سفید و چیدمان (عکاسی تبلیغاتی) انجام می شود.

عکس های زمینه سفید معمولا با هدف معرفی بسته بندی محصولات و فروش این محصولات در فروشگاه های آنلاین تهیه می شوند.

در این عکسها صرفا از بسته بندی محصول یا نهایتا مقداری از محتوای بسته بندی در یک ظرف بر روی یک پس زمینه ساده عکس تهیه می شود.

اما عکاسی صنعتی شیرینی و شکلات متفاوت و جذاب تر است. 

عکسهای تبلیغاتی این محصولات معمولا با سبک های چیدمان، لایف استایل و یا خلاقانه تهیه می شوند. انتخاب این سبک ها منوط به نظرات سفارش دهنده و ایده های عکاس است.

در عکاسی صنعتی شکلات و شیرینی که به صورت حرفه ای انجام می شوند، به مواردی بیشتری غیر از نورهای استودیویی نیاز دارید.

در واقع مواردی مانند زمینه و پس زمینه مناسب، ظروف متناسب با نوع محصول، اکسسوری دکوری بخشی از موارد مورد نیاز هستند.

اما در بین این موارد انتخاب ظروف و اکسسوری مرتبط از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید ظروفی متناسب با این محصولات انتخاب شود تا سوژه اصلی به خوبی در عکس خودنمایی کند.

برای محصولات مختلف شیرینی و شکلات می توانید ایده های جذاب و اختصاصی اجرا کنید. استفاده از اکسسوری و ظروف مناسب نقش تاثیرگذاری در پیاده سازی ایده ها خواهند داشت.

جهت اطلاعات بیشتر به بخش خدمات عکاسی استدیو لنزو مراجعه نمایید.

نوع ترکیب بندی و کادربندی در عکاسی از شکلات و شیرینی

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در نتیجه و ثبت یک عکس حرفه ای از شکلات و شیرینی ، توجه به نوع ترکیب بندی و کادربندی این محصولات در عکس می باشد.

باید کادر خود را به گونه ای انتخاب کنید که محصولات به شکلی جذاب و چشمگیر در عکس دیده شوند و مخاطبان جذب این عکس ها شوند.

 به چیدمان شکلات‌ها، شیرینی‌ها و یا کیک مورد نظر خود نیز توجه کافی داشته باشید. سعی کنید سوژه‌ها و محصولات خود را به‌ درستی بر روی‌ میز و یا دکور خود چیدمان کنید.

استفاده از ظروف و اکسسوری رنگی نقش زیادی در ترکیب بندی عکاسی از این نوع محصولات دارد.

از محصولات و چیدمان صحنه با کادرهای مختلف عکاسی کنید. 

زاویه مورب همراه با کادر بسته از سوژه را امتحان کنید و در ترکیب بندی خلاق باشید. اگر چیدمان جذاب و نورپردازی مناسبی داشته باشید باقی داستان را با ترکیب بندی باید کامل کنید.

 

رأی بدهید