همان طور که احتمالا آگاه هستید، عکاسی صنعتی دارای شاخه های مختلف و پرطرفداری می باشد که عکاسی صنعتی از ساعت یکی از شاخه های موجود در این حوزه می باشد.

در واقع عکاسی از ساعت سوژه ای جذاب و جالب برای عکاسان حرفه ای و سوژه ای سخت و چالش برانگیزی برای عکاسان آماتور می باشد.

عکاسی از این محصولات برای عکاسان و تولید کنندگان برند تا چه حد تخصصی و مهم است. این عکسها تاثیر زیادی در انتخاب مخاطب و فروش خواهد داشت، پس لازم است عکسهایی بی نقص و حرفه ای تهیه شود.

اهمیت عکاسی از این سوژه ها به قدری بالا است که بدون این عکس ها برندهای مختلف و مطرح دنیا در این موارد، تبلیغات و بازاریابی موثری نخواهند داشت.

از این رو بکارگیری تیمی خبره و زبردست جهت عکاسی صنعتی از ساعت مچی که توانایی نمایش تمامی جزئیات آن نظیر خطوط پس زمینه ی صفحه ساعت، تضاد رنگ ها، برند ساعت، عقربه های ساعت و تمام ظریف کاری های موجود در طراحی ساعت مثلا اگر الماسی در آن بکار رفته باشد، همگی به وضوح در عکس به تصویر کشیده شود.

در این مقاله از استودیو لنزو قصد داریم به عکاسی صنعتی از ساعت و نکاتی که در این باره باید بدانید اشاره کنیم؛ امیدواریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت کیفیت عکاسی صنعتی از ساعت

موضوع کیفیت همواره در تمام شاخه های عکاسی مطرح بوده است و یکی از نکاتی می باشد که عکاسان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

این موضوع در عکاسی از ساعت ها به خصوص اجناس گران قیمت این محصولات بسیار حائز اهمیت می باشد و دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

 عکسهای ساعت گاهی اوقات در سایز های بسیار بزرگ برای تبلیغات بیلبوردی استفاده می شوند و لازم است این عکسها با دوربین و تجهیزات حرفه ای تهیه شود.

معمولا عکاسی صنعتی از ساعت در 3 حالت مختلف صورت می گیرد که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

3 رویکرد اصلی در عکاسی صنعتی از ساعت

معمولا عکاسی از ساعت به روش و گونه های زیر انجام می گیرد و هر کدام از این موارد دارای ویژگی های خود می باشند.

1) “عکس کاتالوگ ساعت” که ساعت را با وضوح و جزئیات عالی نشان می دهد.

2) «مدل» که ساعت را در یک صحنه‌، با پس‌زمینه ای حرفه ای نشان می‌دهد.

3) “عکس از مچ دست ” با ساعتی که روی آن بسته می شود.

نکات و موارد مهم در عکاسی صنعتی از ساعت

تجهیزات مناسب برای عکاسی از ساعت

برخی از فروشندگان ساعت در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام عکس های مورد نیاز خود را با استفاده از موبایل یا دوربین های ارزان قیمت تهیه می کنند.

اما باید به این نکته اشاره کرد که برندها و تولیدکننده های ساعت های با کیفیت و مطرح، عکاسی از محصولات خود را به فرد یا استودیویی می سپارند که دارای تجهیزات مناسبی باشند و به این منظور بتوانند بهترین عکس ها را از این محصولات ثبت کنند.

قطعا داشتن تجهیزات مناسب همراه با تجربه و تخصص عکاس می تواند موجب ثبت تصاویر با کیفیت عالی شود که تمام نکات و جزئیات ریز در آن با توجه عکس برداری شده اند.

اهمیت استفاده از دوربین مناسب در عکاسی صنعتی از ساعت

همان طور که اشاره شد فروشندگان ساعت های مچی و انواع دیگر می توانند با دوربین های ارزان قیمت یا حتی تلفن همراه عکسبرداری از محصولات مدنظر را انجام دهند.

اما زمانی که قصد عکسبرداری از ساعت های برند و مطرح را داریم باید از دوربین های سطح حرفه ای استفاده شود.

برای این که بتوان به بهترین شکل عکسبرداری را انجام داد نیاز است که تجهیزات لازم و مناسب را در اختیار داشته باشید.

نیاز است در مواقعی که برای تهیه عکس هایی که قرار است در سایزهای بزرگ چاپ شوند، از دوربین های با فرمت مدیوم استفاده شود.

اما باید به این نکته اشاره کرد که در بیشتر مواقع از دوربین های ssr  به منظور عکاسی حرفه استفاده می شود.

نورپردازی در عکاسی صنعتی از ساعت

(نورپردازی) یکی از مسائل و فاکتورهای مهم در عکاسی از محصولات مختلف اعم از ساعت می باشد.

اما این فاکتور در عکاسی از ساعت، از نقش و اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

برای ثبت تصاویر معمولی از این محصولات می توان از تجهیزات نورپردازی عادی استفاده کرد اما باز با روی کار آمدن کلمه عکاسی حرفه ای داشتن و استفاده از تجهیزات نورپردازی عالی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

نورپردازی در سبک های مختلف عکاسی از محصولات ساعت متفاوت است. مثلا برای عکاسی زمینه سفید ساعت باید تمام اجزاء روشن و واضح دیده شود.

 اما در عکسهای تبلیغاتی ساعت تمرکز برای زیبایی عکس می باشد و نورپردازی به صورت موضعی برای روشن کردن بخش های جذاب و مهم انجام می شود.

عکاسی دکوراتیو ساعت

اگر قرار است از ساعت مچی عکس های دکوراتیو تهیه کنید باید از اصول تبلیغاتی تبعیت کنید. ایجاد فضای دکوراتیو باید متناسب با نوع و کارکرد ساعت باشد. فضای عکس نباید خیلی شلوغ باشد و عناصر جانبی لازم است متناسب با ایده عکس استفاده شود.

به عنوان مثال برای عکاسی از یک ساعت لوکس می توانید از یک میز مدیریت حرفه ای استفاده کنید.

قرار دادن ساعت در کنار چند اکسسوری میز مدیریت و یک نورپردازی مناسب، تاثیرگذاری خاصی در دیده شدن این ساعت توسط کاربران خواهد داشت.

این سبک عکسهای دکوراتیو در حقیقت عکس لایف استایل هستند که خریداران ساعت های خاص را تحت تاثیر قرار می دهند.

 عکاسی مدلینگ ساعت

عکاسی ساعت با سبک مدلینگ روشی است که برندهای بزرگ دنیا از آن استفاده می کنند و توانسته اند که نتیجه آن را نیز متوجه شوند.

 این سبک عکسها هم تاثیرگذاری زیادی در جذب مخاطب دارند. عکس هایی که ساعت را بر روی دست مدل نشان می دهد باعث می شود بیننده در موقعیت عکس همزاد پنداری کرده و حس خوبی از خرید محصول تجربه کند.

فراموش نکنید که عکاسی مدلینگ بهتر است با داستان سرایی همراه باشد. با این کار مخاطب را درست در موقعیتی که مد نظر برند است قرار می دهید. 

مثلا استفاده از یک مدل مرد با لباس رسمی هنگام نگاه کردن به ساعت مچی در یک فرودگاه که باند پرواز هم در پس زمینه دیده می شود.

 

رأی بدهید