عکاسی صنعتی از خودرو یکی از پیچیده ترین و در عین حال یکی از جذاب ترین شاخه های عکاسی صنعتی می باشد که می توان گفت این نوع از عکاسی صنعتی دارای محبوبیت زیادی در سراسر جهان می باشد.

قطعا شما نیز عکس خودروهای لوکس را مشاهده کرده اید و جذب زیبایی و ظرافت خودرو شده اید؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که اگر خودرویی بسیار شیک و لوکس نیز در اختیار داشته باشید اما عکاس حرفه ای از خودرو عکسبرداری نکند، احتمالا عکس خودرو به چشم مخاطبان و کاربران نخواهد آمد و در این جایگاه است که اهمیت عکاسی صنعتی از خودرو مشخص و تعیین می شود.

البته این شاخه از عکاسی صنعتی به این مسئله بسنده نمی کند بلکه برای کسانی که دارای کسب و کار تولید و فروش ماشین نیز می باشند نیز دارای فایده می باشد.

افرادی که در خرید و فروش خودرو فعالیت دارند همواره به دنبال روش هایی می باشند که منجر به افزایش مشتری و در نتیجه افزایش درآمد شود که یکی از روش ها به این منظور، داشتن کاتالوگ های زیبا و جذاب و در واقع عکاسی از خودرو می باشد.

قطعا در این نوع از عکاسی صنعتی نکات و مواردی می باشند که دارای اهمیت هستند و باید توجه ویژه ای به آن ها کرد.

در این مقاله از استودیو لنزو قصد داریم به نکات مهم در رابطه با عکاسی صنعتی از خودرو اشاره کنیم؛ امیدواریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت عکاسی صنعتی از خودرو

اهمیت عکاسی صنعتی از خودرو

همان طور که به این نکته اشاره شد این نوع از عکاسی صنعتی تاثیر بسیار زیادی در فروش و افزایش درآمد برند یا فرد فروشنده خودرو دارد.

در واقع نمی توان از تاثیر مستقیم این عکس ها در میزان فروش و میزان بازدید خودرو توسط کاربران به راحتی گذر کرد!

در واقع این شاخه از عکاسی صنعتی که از طرفداران زیادی نیز برخوردار می باشد روز به روز در حال رایج تر شدن می باشد و با اطمینان می توان گفت که این سبک از عکاسی نیازمند تخصص و حرفه می باشد و تنها به دست عکاسان حرفه ای صورت می گیرد.

اگر عکاسی قصد داشته باشد در حوزه عکاسی صنعتی از خودرو به فعالیت بپردازد می بایست تکنیک‌ها و مهارت های خاصی را فرا بگیرد تا بتواند یک عکس با کیفیت و استانداردی را ارائه دهد.

مزایا عکاسی صنعتی از خودرو برای خودروسازان

مزایا عکاسی صنعتی از خودرو برای خودروسازان

عکاسی صنعتی خودرو دارای مزایا و فوایدی برای خودروسازان و فروشندگان می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره  کرد.

1- به تصویر کشاندن آپشن های خودرو

اگر به درستی و با توجه به اصول این شاخه از عکاسی صنعتی از خودرو عکاسی شود می توان به راحتی تمام آپشن های خودرو را در عکس به نمایش گذاشت تا کاربران به راحتی بتوانند به راحتی آپشن های خودرو را مشاهده و بررسی کنند.

این کار بسیار بهتر از اطلاع رسانی به صورت کتبی است، زیرا بیننده ترجیح می‌دهد که آنها را در عکس خودرو ببیند به همین خاطر شما این امکان را پیدا خواهید کرد که در مدت زمان کمی تمامی ویژگی‌ها را به بیننده نشان دهید.

2-نشان دادن میزان نیاز مشتریان به خودرو

در واقع عکاسی صنعتی از خودرو باید به گونه ای انجام شود که مشتری با دیدن عکس های تهیه شده از خودرو احساس نیاز به خودرو مورد نظر را حس کند.

بنابراین یک عکاس با مهارت باید این حس نیاز به خرید خودرو را در بیننده به وجود آورد تا او را تشویق به خرید نماید.

3-افزایش میزان اعتبار برند

شرکت های خودروسازی همواره در این تلاش هستند تا اعتبار برند خود را افزایش دهند و از رقیبان خود در این حوزه پیشی بگیرند.

این کارخانه های تولیدکننده خودرو می توانند با استفاده از عکس های با کیفیت و حرفه ای بر میزان اعتبار برند خود اضافه کنند.

4-اطلاع مخاطب از شکل ظاهری و رنگ خودرو

زمانی که شرکت های خودروسازی قصد داشته باشند که خودروهای تولید شده جدید را به کاربران و عموم افراد معرفی کنند از عکاسی صنعتی از خودرو استفاده می کنند.

در واقع با استفاده از این عکس ها افراد می توانند متوجه شوند که خودرو تولید شده دارای چه  ویژگی ظاهری و دارای چه رنگی می باشد.

نکات مهم در عکاسی صنعتی از خودرو

نکات مهم در عکاسی صنعتی از خودرو

با اشاره به این نکته که عکاسی از خودرو یکی از شاخه های پیچیده و چالش برانگیز عکاسی صنعتی می باشد در ادامه قصد داریم به نکات مهم در عکاسی صنعتی از خودرو اشاره کنیم.

یادگیری نکته‌های کاربردی در عکاسی صنعتی از خودرو باعث می‌شود با مهارت بیشتری به عکاسی مشغول شوید، زیرا همانطور که می‌دانید امروزه هر کسی که یک دوربین عکاسی دارد گمان می‌کند توانایی لازم برای عکاسی در سبک صنعتی را دارد اما این باور به طور کامل غلط است، زیرا این نوع عکاسی به تکنیک‌های خاصی نیازمند است.

1-توجه به جزئیات نمادین خودرو

کسانی که قصد عکسبرداری از خودرو را دارند باید همواره به دنبال قسمت های نمادین خودرو باشند که در تولید و ساخت آن ها زمان و هزینه زیادی صرف شده است و این قسمت ها را به گونه ای به تصویر بکشند که مخاطبان و کسانی که این عکس را مشاهده می کنند جذب خودرو شوند.

فایده این فعالیت جذب بیشتر مخاطب است به طوری که هر چه بهتر قسمت‌های نمادین عکاسی شود بیننده بیشتر جذب خواهد شد.

2-مجسم کردن لوکس بودن خودرو برای مخاطب

قطعا مخاطبان علاقمند هستند تا از میزان لوکس بودن خودرو آگاه شوند و یکی از روش هایی که مخاطبان می توانند متوجه این مورد شوند مشاهده این عکس ها می باشد.

 در واقع قدرت این کار به اندازه‌ای می باشد که با یک عکاسی حرفه ای می توان حتی نظر افراد را به خرید خودروهای قدیمی نیز جلب نمود. بنابراین هرگز از این نکته غافل نشوید.

3-استفاده از لنزهای کانونی طبیعی (جایگزین لنزهای واید)

بیشتر عکاسان بر این باور هستند که با استفاده از لنزهای واید به شکل مناسب تر می توان ویژگی های خودرو را نشان داد؛ اما در این مورد در برخی موارد موجب می شود که خطوط، موارد نمادین و ظریف کاری هایی که در تولید خودرو به کار رفته است به چشم مخاطب نیاید و مخاطب آن ها را مشاهده نکند.

به همین خاطر پیشنهاد می‌شود از لنزهایی با زاویه دید معمولی در این شاخه از عکاسی استفاده کنید تا در عکس‌های خود تغییرات مثبت ایجاد نمایید.

4-انتخاب پس زمینه های مناسب

عکاسی از برخی مدل‌ها نیازمند پیش زمینه‌ای ساده و تک رنگ است و در مقابل برای برخی دیگر، عکاسی در مکان‌هایی مانند خیابان های نسبتا خلوت مناسب‌تر است، بنابراین بهتر است قبل از شروع به عکاسی یک پیش زمینه مناسب را انتخاب کنید.

حال که از نکات مهم این رشته عکاسی آگاه شده اید و در این رابطه اطلاعات کافی را کسب کرده اید؛ باید گفت که عکاسی صنعتی از خودرو شامل 3 بخش می شود که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

پیشنهاد ما به شما این است که 5 نکته در عکاسی صنعتی محصول برای بهبود تصاویر را نیز مشاهده نمایید تا عکس های با کیفیت تری خلق کنید.

مراحل عکاسی صنعتی از خودرو

مراحل عکاسی صنعتی از خودرو

عکاسی از جزئیات بیرونی خودرو

قطعا پس از این که عکس های کلی خودرو را ثبت کردید زمان آن است که به فکر عکاسی صنعتی از جزئیات بیرونی خودرو باشید.

شما باید ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد طراحی خودرو را بشناسید. پس به دقت به اطراف اتومبیل نگاه کنید و سعی کنید از جزئیاتی مانند اشکال و خطوط بدنه، نشان‌های تولید، چرخ‌ها و غیره برای عکاسی استفاده کنید. نورپردازی و زاویه نیز برای عکاسی از جزئیات بسیار با اهمیت هستند.

عکاسی از جزئیات داخلی خودرو

علاوه بر عکاسی از جزئیات بیرونی خودرو شما جزئیات داخلی خودرو را نیز دارید که می توانید با توجه به تصاویر حرفه ای به مخاطبان نشان دهید.

وگوی کارخانه سازنده در چندین قسمت داخلی خودرو وجود دارد. علاوه بر این، برای عکاسی هرچه بهتر باید نور کافی در فضای داخلی خودرو، به خصوص در عصر یا شب وجود داشته باشد. اگر بتوانید نور داخل خودرور را تقویت کنید، می‌توانید از تمامی جزئیات عکس‌های خوبی بگیرید.

عکاسی از خودرو در حال حرکت

این تکنیک در عکاسی از خودروهای اسپرت کاربرد دارد اما برای گرفتن عکس‌های تبلیغاتی نیز استفاده می‌شود. ایده نهفته در این راهکار، عکاسی از خودروی درحال حرکت با سرعت بالا یا در جاده‌های کوهستانی است. در این نوع عکاسی، خودرو در مرکز توجه قرار دارد و پس زمینه، تار و محو می‌شود.

در این شاخه از عکاسی صنعتی از خودرو عکاس باید در نقطه ای قرار بگیرد که به خودرو اشراف داشته باشد و حین حرکت خودرو در حال حرکت باشد.

 قبل از شروع عکاسی، باید حرکت مورد نظر سوژه خود را بشناسید تا بتوانید همگام با آن پیش بروید.

 

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *