رینگ لایت از حدود چند سال پیش تا به الان، محبوبیت‌های زیادی را در زمینه عکاسی به دست آورده. البته باید بدانید که عکاسی با رینگ لایت، کار سختی نیست؛ فقط یکسری نکات ساده دارد که باید حتما با آنها آشنا باشید. آشنا بودن با این نکات‌ها، می‌تواند به صورت مستقیم بر روی کیفیت تصاویر تاثیر بگذارد.

در این مقاله از سایت استودیو لنزو ما قصد داریم تا اطلاعات کاملی را درباره عکاسی تبلیغاتی با رینگ لایت به شما ارائه دهیم.

 

نکاتی که باید در زمان عکاسی با رینگ لایت رعایت کنید

اکثر استفاده‌ها از رینگ لایت، فقط به دلیل نورپردازی است؛ ولی اگر نکاتی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم را رعایت کنید، می‌توانید عکسی فوق العاده بهتری را در خروجی کار، تحویل بگیرید. به نکات زیر دقت کنید:

1. محل قرارگیری دوربین

محل قرارگیری دوربین

بهترین مکان برای محل قرارگیری دوربین، در وسط رینگ لایت است. اگر هم به خود رینگ لایت‌ها دقت کنید، می‌بینید که دقیقا در وسط حلقه، یک جایی مخصوص برای دوربین‌ها تعبیه شده که شما می‌توانید گوشی یا دوربین عکاسی خودتان را در همان قسمت قرار دهید.

البته بعضی از رینگ لایت‌ها هستند که این قابلیت را ندارند؛ ولی شما می‌توانید لوازم جانبی این کار را تهیه کنید و این قابلیت را به رینگ لایت خودتان اضافه کنید.

یادتان باشد که دوربین یا گوشی، باید دقیقا در وسط رینگ لایت باشد. چون این کار باعث می‌شود که دوربین، فاصله مساوی و نزدیکی را به منبع نور داشته باشد که همین موضوع می‌تواند سایه‌هایی که بر روی سوژه قرار می‌گیرند را حذف کند.

البته اگر شما هدفتان از رینگ لایت، فقط استفاده برای نورپردازی است، باید آن را مطابق با محل عکسبرداری، در هر جایی که نیاز است قرار دهید.

2. دمای نور را تنظیم کنید

دومین نکته‌ای که باید در زمان عکاسی با رینگ لایت رعایت کنید، مربوط به تنظیم دمای نور است. بسیاری از رینگ لایت‌ها دارای قابلیت تنظیم دما هستند که با استفاده از این قابلیت، می‌توانید به راحتی میزان سرد یا گرم بودن نور رینگ لایت را مشخص کنید.

دمای بالا، یک نور سفید یا نزدیک به آبی را تحویل شما می‌دهد که شبیه به نور روز است. دمای پایین هم نوری زرد رنگ که شبیه به رنگ شمع است را تحویل شما می‌دهد.

همانطور که گفتیم، تمامی رینگ لایت‌ها دارای این ویژگی نیستند؛ برای همین اگر شما قصد استفاده برای عکاسی حرفه‌ای از رینگ لایت را دارید، حتما بررسی کنید که رینگ لایت مدنظر شما دارای این ویژگی باشد و سپس اقدام به خرید کنید.

3. فاصله سوژه از رینگ لایت

سومین نکته در عکاسی تبلیغاتی با رینگ لایت مربوط به فاصله سوژه تا رینگ لایت می‌شود. البته این موضوع را بدانید که برای تنظیم فاصله سوژه تا رینگ لایت، باید موارد مختلفی را بررسی کنید. شاید نیاز باشد که شما وقت زیادی را صرف پیدا کردن بهترین فاصله کنید؛ ولی مطمئن باشید که اگر فاصله مناسب را پیدا کنید، قطعا عکسی با کیفیت‌تر را می‌تواند در خروجی کار به دست بیاورید.

ولی فاصله استاندارد بین سوژه تا رینگ لایت، معمولا بین 50 سانتی‌متر الی 90 سانتی‌متر است. فاصله نزدیک باعث ایجاد نور زیاد بر روی چهره و فاصله دور هم باعث ایجاد سایه و تاریک شدن چهره می‌شود.

 

4. نور اصلی یا نور محیط؟

معمولا اکثر افرادی که با رینگ لایت اقدام به عکسبرداری می‌کنند، همگی دوربین را در مرکز رینگ لایت قرار می‌دهند که در این صورت، یعنی از رینگ لایت به عنوان منبع نور اصلی استفاده می‌کنند. چون نور به صورت مستقیم، بر روی سوژه تابیده می‌شود.

اگر دوربین را در وسط قرار دهید و فاصله بین سوژه و رینگ لایت را که در بالاتر توضیح دادیم را به خوبی رعایت کنید، در نتیجه شما نوری نرم را به دست می‌اورید که به صورت مساوی، بر روی سوژه تابیده می‌شود.

ولی همانطور که در بالاتر هم توضیح دادیم، بعضی از عکاسان هستند که از رینگ لایت در تکنیک‌های نورپردازی استفاده می‌کنند که یعنی نور محیط را با استفاده از همین دستگاه تامین می‌کنند.

 

کاربردهای رینگ لایت چیست؟

کاربردهای رینگ لایت چیست؟

در بالاتر، ما مهم‌ترین نکات عکاسی با رینگ لایت را به شما توضیح دادیم؛ ولی باید بدانید که رینگ لایت دارای کاربردهای بسیار متنوعی است که در بخش‌های مختلفی نیز از آنها استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین کاربردهای رینگ لایت را به شما معرفی کنیم:

 

1. عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو به عکاسی از سوژه‌های کوچک گفته می‌شود که معمولا در این روش، رینگ لایت را به جلوی دوربین متصل می‌کنند و سپس اقدام به عکاسی ماکرو می‌کنند.

 

2. عکاسی پرتره

اگر قصد نورپردازی در عکاسی پرتره را دارید، هیچ گزینه‌ای بهتر از رینگ لایت را نمی‌توانید پیدا کنید. چون نور رینگ لایت می‌تواند تمامی چین و چروک‌هایی که بر روی چهره سوژه قرار دارد را از بین ببرد که در نهایت هم باعث می‌شود تا تصویر، ویرایش کمتری را نیاز داشته باشد.

مطالعه بیشتر : اصول عکاسی پرتره به صورت حرفه ای

3. عکاسی سلفی

این مورد فکر کنم همه با آن آشنا باشند که اتفاقا رایج‌ترین استفاد از رینگ لایت نیز مربوط به همین بخش می‌شود.

 

4. عکاسی محصول

تکنیک‌های مختلفی برای نورپردازی در عکاسی محصول وجود دارد که استفاده از رینگ لایت می‌تواند یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین آنها باشد که اتفاقا کار با آن نیز بسیار آسان‌تر است.

مطالعه بیشتر : 5 نکته اساسی در عکاسی صنعتی محصول

5. تماس تصویری

امروزه اکثر کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین انجام می‌شود و حتی جلسات کاری نیز به صورت تماس تصویری برگزار می‌شود. برای همین اگر می‌خواهید که تصویری واضح‌تر از خودتان را به نمایش بگذارید، استفاده از رینگ لایت می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

 

6. تولید محتوا

امروزه اگر نگاهی به محتواهای ویدئویی در اینستاگرام بیندازید، متوجه می‌شوید که اکثریت آنها برای افزایش کیفیت محتوا، از رینگ لایت استفاده می‌کنند که اتفاقا گزینه مناسبی هم هست.

 

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *