در دنیای امروزی و با پیشرفت های ارتباطی که به صورت معجزه آسایی در حال وقوع است،عکس عنصر کلیدی در برقراری ارتباط با دیگران است.

اغلب ما به دنبال آتلیه های مناسب برای گرفتن عکس هایی هستیم که هم ظاهر خوبی در آن ها داشته باشیم و هم دکور آتلیه عکاسی زیبایی از لحاظ جلوه های بصری (مثل کیفیت تصویر، رنگ، فیلتر،نور و..) بتوانیم توجه دیگران را نسبت به عکسی که منتشر کردیم، جلب کنیم.

امروزه، پیدا کردن آتلیه عکاسی که هم هزینه ی آن به صرفه باشد و هم دکوراسیون داخلی ان مناسب مراسمات ما، از دغدغه های به روز به شمار می آید.

وظیفه یک عکاس به عنوان عنصر پایه ای که به ثبت خاطرات دلنشین مشتری های خود می پردازد، فراهم کردن دکور و فضای مناسب و دلخواه در عین مقرون به صرفه برای مشتریانی است که کار عکاسی شان را به مجموعه آنها میسپارند.

به صورت کلی سلیقه قالب مشتری های شما، نقش کلیدی در چیدمان دکور آتلیه عکاسی شما دارد. با این حال یک سری اصول کلی و قراردادی در طراحی داخلی آتلیه عکاسی لازم الاجراست، که در این مقاله به انها اشاره خواهیم کرد

همراه ما باشید.

برای دیدن نمونه آتلیه عکاسی تولد با ما همراه باشید.

چرا دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی مهم است؟

چرا دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی مهم

در گذشته،عکاسی به صورت حرفه ای و مدرن  امروزی وجود نداشت. امروزه، برای هر مناسبتی که قصد عکسبرداری در آتلیه عکاسی را دارید، باید به دکوراسیون آتلیه عکاسی دقت و توجه ویژه ای داشته باشید. 

چون هر چقدر هم شما لباس زیبا و شکیل و همینطور بهترین و گران ترین میکاپ و اکسسوری را نیز داشته باشید ولی در فضایی که دکور مناسب مراسم شما نباشد، قرار بگیرد عکس های شما جلوه ای نخواهد داشت و صرفا هزینه های گزافی را بیهوده خرج کردید بدون اینکه از این لحظات ثبت مطلوبی داشته باشید.

از دیگر دلایل اهمیت دکور آتلیه عکاسی، میتوان به تاثیر آن بر روی بازتاب نور و همخوانی هارمونی رنگ های لباس شما با فضای پیرامونی اشاره کرد.

به عنوان مثال: اگر شما خواهان فضای سنتی و قدیمی هستید و میخواهید لباسی محلی به تن کنید، اگر دکوراسیون آتلیه عکاسی شما فضایی مدرن و کلاسیک داشته باشد، همراه با انبوه نور های  زرد و طلایی این تناقض بزرگ در عکس شما نه تنها زیبا نیست بلکه باعث غیر متعارف شدن عکس شما خواهد شد.

بنابراین، انتخاب فضا و دکوراسیون آتلیه عکاسی اهمیت ویژه و غیر قابل انکاری در دنیای امروزی دارد که همواره افرادی که  آتلیه دارند در پی به روز نگه داشتن سبک و استایل و دکوراسیون آتلیه عکاسی خود هستند تا از دیگر رقبا در این صنعت جا نمانند.

 

طراحی داخلی آتلیه عکاسی را به چه کسانی بسپاریم؟

نکته ای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی استفاده از طراحان داخلی است که نیاز مشتری را شناخته و با ویژگی ها، فرهنگ و سلیقه های مشتریان آشنا باشند. ممکن است تصور کنید، اگر صرفا دکور هایی شبیه آتلیه های کشور های مدرن داشته باشیم و تقلیدی از ان ها داشته باشیم در این امر موفق خواهیم بود ولی نکته قابل توجه این است که تقلید از دکور های برتر جهانی همیشه مورد پسند و خواست مشتری داخلی نیست، پس بهتر است قبل از هر چیز با متخصصان این صنعت گفتگو و مشورت کنیم و بعد از مخاطب سنجی به تهیه امکانات و وسایل مورد نیاز بپردازیم.

امروزه، شرکت های گوناگونی با کادر مجرب و متخصص در زمینه طراحی و مشاوره دکور آتلیه عکاسی فعالیت میکنند که میتوانند به شما در این راه کمک کنند تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

نکات کلیدی در طراحی دکور آتلیه عکاسی

نکات کلیدی در طراحی دکور آتلیه عکاسی

 

  • استفاده از تجهیزات و ابزار مناسب:
  • خلاقیت و ایده پردازی
  • رنگ شناسی و استفاده درست از آن
  • نور پردازی
  • چینش اصولی

 

استفاده از تجهیزات و ابزار مناسب

 

از ملزومات اساسی هر اتلیه، استفاده بهینه از وسایل و تجهیزات است. لازم به ذکر است منظور ما از بهینه، در اینجا یعنی ابعاد و فضا و محیط آتلیه عکاسی خود در نظر بگیریم و با توجه به آن فضا از ابزار و تجهیزات زینتی یا وسایلی دیگر استفاده کنیم. مطلوب است یک تناسب نسبی، بین فضا و وسایل برقرار کنیم. به زبان ساده تر; نه خیلی شلوغ باشه فضا، نه خیلی خلوت.

 

خلاقیت و ایده پردازی در دکوراسیون آتلیه عکاسی

 

خلاقیت در هر امری باعث پیشرو بودن شما در آن حوزه می شود وقتی ایده ای را خلق و اجرا میکنید در واقع یک امضای کار و یک وجه تمایز بین خود و دیگر رقبا ایجاد کردید. هرچقدر خلاقیت بیشتری در طراحی دکور آتلیه عکاسی داشته باشید( حتی شده استفاده از یک رنگ خاص جدید) موجب پیشی گرفتن شما از رقبایتان میشود. بنابراین توصیه ما بع شما این که خلاق باشید، خلاق باشید و باز هم خلاق باشید.

 

رنگ شناسی و استفاده درست از آن

 

اگر میخواهید به عنوان یک کسی که مالک اتلیه است، در ماههای اولیه شروع فعالیت ورشکسته نشوید به هماهنگی رنگ ها (هارمونی) به شدت دقت کنید. چون وقتی وسایل و تجهیزات مدرن و گران قیمت برای مجموعه خودتان بخرید، ولی به تناسب و هماهنگی رنگی بین آن ها دقت کنید عملا باعث به هدر رفتن  هزینه های خود شده اید. و وسایل و دکور شما هم به چشم نخواهد آمد. پس علاوه بر توجه به وسایل و تجهیزات و کاربرد درست ان، به تناسب رنگی بین آنها نیز دقت کنید.

 

نور پردازی دکور آتلیه عکاسی

 

بعد از عواملی که نام برده شد، به عنصری موثر در طراحی داخلی آتلیه عکاسی یعنی نورپردازی میرسیم. برای یک عکس با کیفیت و استاندارد مهم ترین شاخصه نور زمینه و محیط است. نور پردازی حرفه ای و مناسب امروزه دغدغه بسیاری از آتلیه های عکاسی شده است.

 

چینش مناسب

 

اگر یک آتلیه کوچک و تازه تاسیس دارید  در عین حال خود، فردی منظم و دقیق هستید، میتوانید با کنار هم گذاشتن مناسب و چینشی خلاقانه ان ها را قرار دهید و از کوچکترین فضا هم نهایت استفاده را ببرید و مشتریان را مجذوب دکوراسیون آتلیه عکاسی خود کنید.

رأی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *